Castellón de la Plana en El Grao

28 februari 2024 - Castellón de la Plana, Spanje

Hola,

Vandaag ben ik naar  Castellón de la Plana geweest ( ook wel Castellón of Castelló genoemd). Het is de hoofdstad van de provincie Castelló. Deze provincie behoort tot de regio Valencia en ligt ongeveer 50 km ten noorden van de stad Valencia. De stad ligt aan de Costa del Alzahar aan de medietiraanse zee.

Het was een lange heen weg. Eerst met de bus naar Sagunto. Toen met de trein naar Castelló. Maar door een brand ergens, kon de trein niet verder. Dus moest iedereen eruit.

Zowat niemand spreekt Engels in Spanje, soms best irritant...tijd om Spaans te gaan leren 😉

Maar dus op zo'n moment ook best lastig want ik wist nu niet wat er aan de hand was en hoe ik nu in Castelló moest komen. Ik ben gewoon met de "kudde"  meegelopen. En uiteindelijk kwam er een bus die iedereen naar Castelló zou brengen,  en zat ik langs iemand die un poco Engels kon en wist ik eindelijk wat er aan de hand was :)

Castelló is een grote stad. Rond de 170.000 inwoners. Een ongeveer 12e eeuwse stad. Vele mooie oude gebouwen ook in deze stad.

Veel winkels ook. Dus dat vond ik wel even leuk. Middagje shoppen. Viel me op dat eten goedkoper is hier dan in Nederland maar de kleding net zo duur is als in Nederland.

Na  het middagje shoppen heb ik de bus genomen naar het strand. Want net als Sagunto is ook Castelló een stad in 2 delen.  Het gedeelte aan het strand is Grao del Castellón of  El Grao. Een mooie haven. En ook hier een prachtig groot zandstrand en schone zee.

Het was prachtig weer vandaag, heb een lange strandwandeling gemaakt. Heerlijk met een zonnetje erbij. En natuurlijk een lekker visje gegeten. Weer een topdag :)

Nu lekker slapen....

Trustee