Bergen en Bruggen.

24 februari 2024 - Alcoi, Spanje

Hoi allemaal,

Vanmorgen ben ik vroeg opgestaan want ik wilde graag de omgeving gaan ontdekken buiten de stad.

M'n wandelschoenen aangetrokken, m'n rugzak met eten en drinken bij en natuurlijk m'n google-maps met GPS. En gaan met die banaan. Lang leve het internet! :)

Na zo'n 10 minuten lopen liep ik zo het berg gebied in. En ja hoor, weer een dikke WAUWWW!

Geweldige omgeving, vele verlaten gebouwen en huizen onderweg. En prachtige bruggen overal.

Ook in de natuur hier komt die industriële look steeds terug. Super gaaf! Beetje mysterieus en spooky tegelijk. En wat een prachtige valleien ook. Vele olijfbomen hier. Kan je hier van de bomen zo plukken en opeten.

Ik moest soms behoorlijk klimmen en ik liep over smalle bergpaden en door spooky tunnels en verlaten gebieden, soms spannend maar vooral heeel mooi,  ik heb optimaal genoten weer.

Wat een geweldige route heb ik gelopen, heel wat anders dan even een boswandelingetje in Nederland. Ik denk dat ik zo'n uurtje of 4 in de bergen heb vertoefd.

Daarna terug naar het appartement gegaan, gedouched en naar de stad gelopen. Ik ben een ander deel van de stad gaan bezichtigen en ben naar de bekende Sant Jordi brug gelopen.

Mooie gebouwen onderweg tegen gekomen ook. De brug was heel indrukwekkend en de uitzichten daar waren weer magistraal!

Het was best koud vandaag. 12 graden en een stevig koud  windje maar met af en toe een zonnetje was het een heerlijk dagje om te lopen.

Terug in het appartement vroeg Igone of ik mee wilde eten. Het klikt wel met Igone en ik denk dat ik een Spaans amigaatje erbij heb. Ze had heerlijk gekookt en met een wijntje erbij was het een super leuke afsluiting van deze geweldige dag.

Ik heb een nachtje bijgeboekt. Blijf gezellig nog een nachtje hier. Morgen wil ik naar een dorpje hier verder op gaan kijken...Ontiyent. Ik ben benieuwd...

Trusteeeee :)

1. Robert Oner:
    25 februari 2024
    Gaaf al die leegstaande gebouwen!

Jouw reactie