Ontinyent

25 februari 2024 - Alcoy, Spanje

Ola,

Vandaag de trein genomen naar Ontinyent. Een middeleeuws klein stadje met 30.000 inwoners  ongeveer 35 km van Alcoy vandaan.

Er waren wel wat middeleeuwse gebouwen zoals een paleis en een gotische kerk die ik wel graag van binnen wilde zien. Maar na een uurtje treinen en bussen kwam ik er achter dat zo wat alles in Ontinyent was gesloten. Winterseizoen, en ook nog een zondag..had ik even niet over nagedacht.

Maar dat mocht de pret niet drukken,  want ik vermaak me meestal het beste door gewoon te gaan lopen en vervolgens altijd weer m'n ogen uit te  kijken.

Ik ben door het stadje gelopen en er zijn  in Ontinyent overal gekleurde huisjes, dus dat zag er allemaal heel gezellig uit.

Je kon ook wel zien dat het idd een heeel oud stadje is, want er waren prachtige oude gebouwen overal.

En ook hier heeel veel lege panden. Fabrieken, hotels, huizen. Wel mooi om te zien al die mysterieuze spooky gebouwen, dat dan weer wel :)

Ik ben een kleine route gaan lopen langs de rivier. Nou ja, eigenlijk kon ik het geen rivier noemen maar een beekje.

Het valt mij wel op dat de meeste rivieren hier droog liggen en of bijna droog. Zelfs een waterval die ik wilde gaan bekijken bleek door droogte te zijn verdwenen. Best bizar.

De route langs de "rivier" was  leuk. Overal die mooie bruggen ook hier in Ontinyent. Heel imponeerend om onder door te lopen.

Heb na de lange wandel dag  in 1 van de weinige open restaurants hier, lekker zitten eten en ben daarna weer terug gelopen naar het station. Heb genoten van Ontinyent. Erg mooi ...alles :)

Terug in Alcoy ben ik daar nog even gaan lopen door de stad. In het donker ziet een stad er altijd heel anders uit met al die verlichting en ook al was ik moe van het lopen de hele dag al, toch was ik te nieuwsgierig en ben weer gaan wandelen en dat was zeker de moeite waard!

De Sant Jordi brug was echt ineens een futuristische brug met die verlichting, echt weer zo'n wauw momentje! En de rest van de stad was ook prachtig in de avond.

Wat heb ik genoten van deze stad en omgeving zeg...echt te gek allemaal weer.

Morgen neem ik afscheid van lieve en leuke Igone en Joy, haar kleine hondje en ga naar de zee. Die wil ik deze vakantie toch echt ook nog wel even gezien hebben. En dus heb ik een kamer geboekt in Sagunto....

Zin in!  :)

Buenas nochessss