Puerto de Sagunto

26 februari 2024 - Puerto de Sagunto, Spanje

Hola,

Na een gezellig ontbijtje met Igone vanmorgen en een dikke knuffel als afscheid ging ik met een dikke smile de deur uit. :)

Ik heb al zoveel mooi's  gezien deze vakantie, ongelovelijk weer, helemaal top. Het enige wat ik nog miste was zee, strand en palmbomen. Dus als kersje op de taart toch nog even een paar daagjes naar de kust.  Deze keer de kust ten noorden van Valencia.

Ik zag dat er in Sagunto  een middel- eeuws kasteel is. En in Puerto de Sagunto is een  zand strand, (ik hou niet van kiezelstrand), dus 2 vliegen in 1 klap.

Ik heb vanmorgen om 10 uur de bus genomen vanuit Alcoi naar Puerto de Sagunto. Het was een lange reis. Rond 3 uur s'middags kwam ik dan eindelijk aan in Puerto de Sagunto. Wat een verschil weer zeg, ik stap weer een andere wereld in. Geweldig!

Heb een kamer gehuurd in een appartement waar de eigenaar zelf niet in woont. Er wonen wel 2 oekrainse mensen. Die ik nog niet heb gezien, ik hoor ze wel al de hele avond dus ben benieuwd hoe het slapen gaat.

Ik heb m'n spullen bij aankomst in de kamer gelegd en ben meteen naar het strand gelopen. En ja hoor, het kersje op de taart. Palmbomen, een prachtig strand en een blauwe schone zee. Het ultieme vakantie gevoel ;)

En als kadootje kreeg ik ook meteen een prachtige regenboog te zien. En daar was weer dat wauw moment..

Heb best wel een tijd gelopen langs de kust. Heerlijk die lucht hier, toch wel een verschil met in de stad. Een hele relaxte sfeer hangt hier.  Wat fijn om weer bij de zee te zijn.

Na een fixe wandeling, lekker uitgewaaid aan het strand, ben ik naar een Argentijns restaurant gegaan. Heerlijk gegeten weer.

Het is wel heel bijzonder om in de winter hier te zijn. Alles is leeg. Veel is gesloten. En bijna geen toerist te bekennen. Een leeg strand ook, heerlijk die rust.

Na het eten niks meer gedaan. Op bed filmpje gekeken met een buil chips :) Merk dat m'n beentjes even rust nodig hebben dus even rustig aan....

Buenas noches

1. Eric Mutsers: