Alcoy

23 februari 2024 - Alcoy, Spanje

Ola,

Het gaat goed hier.

Ik heb vanmorgen nog wat gewinkeld en gewandeld door Xativa. Ik heb ook nog wat foto's toegevoegd van Xativa by night. Het was gister avond net een spookstad. Heel bijzonder was deze wandeling, heel mooi en magisch, super van genoten. :)

Het weer hier in Spanje is in de winter idd ook best fris soms en heel veranderlijk. Gister was het 25 graden met zon, vandaag 16 graden met veel wind en bewolkt en s'avonds mag de winterjas ook hier in Spanje aan.

Dus dat is wel bijzonder om mee te maken omdat ik nog nooit in het winterseizoen in Spanje was. Desalniettemin is het weer altijd nog beter hier in de winter dan in Nederland.

Ik ben vanmiddag om half 2 op de trein gestapt naar Alcoy. Alcoy is een stad met ongeveer 60.000 inwoners en ligt zo'n 50 km ten zuiden van Xativa. Na ongeveer 2,5 uur trein en bus was ik op plaats van bestemming.

Ik heb hier een kamer geboekt bij Igone, een aardige alleenstaande vrouw van mijn leeftijd die airbenb doet.

Dus ik slaap bij haar in huis op een slaapkamer. Ze heeft een appartement op de 5e verdieping aan de rand van de stad.

Dit heb ik bewust gedaan omdat Alcoy in een prachtige groene omgeving ligt,  en daar wil ik morgen graag doorheen wandelen,  want aan het einde van deze straat begint de natuur...top locatie dus.

Igone spreekt geen Engels dus we praten weer met een vertaal app. Lang leve het internet :)

Ik ben vanmiddag door de stad gaan wandelen. Alcoy is een hele andere stad dan Xativa. Xativa was een stukje historie en alles was er mooi en chique.  Alcoy heeft een hele industriële uitstraling en een hele andere energie.

Dat is het leuke aan rondtrekken en verschillende steden en dorpen bezoeken want ieder nieuw stadje en/of dorpje daar stap je zo weer een andere wereld in. Geweldig vind ik dat.

Ik ben vandaag vroeg mn bedje in gegaan, best vermoeiend al die nieuwe indrukken :)

Daar schrijf ik dan meestal nog even de dag op in m'n reisblog en geniet dan nog even na door foto's van de dag te bekijken en te plaatsen op m'n blog en daarna ga ik lekker slapen.

Buenas noches

1. Tony:
    23 februari 2024
    Die eerste foto met die lucht boven die berg ….prachtig. En de andere mooie stad impressies.
  2. Carin:
    24 februari 2024
    Ja toen ik die foto maakte stond ik op een brug. Idd een heel mooi kiekje. :)
  3. Eric Mutsers:
    Schilderachtige foto’s heel skon , have fun nog daar! Groetjes
  4. Angelique:
    24 februari 2024
    Prachtig, geniet ervan en leuk om mee te mogen kijken.
    Angelique

Jouw reactie