Xativa wat ben je mooi!

22 februari 2024 - Xàtiva, Spanje

Hallo amigos,

Poe poe nou nou wat is het weer geweldig allemaal.

Ik ben gewoon weer verder aan het gaan waar ik gebleven was afgelopen zomer en ik kijk mn ogen uit.

Ik hou van Spanje. De gebouwen, de dorpjes, de natuur etc. Ik ben vanmorgen helemaal naar boven gelopen, de berg op waar het kasteel van Xativa is.

Het Kasteel van Xàtiva torent hoog boven de stad uit en is al ver voor aankomst duidelijk zichtbaar. De weg naar boven was heeel pittig, maar het magistrale uitzicht was de ultieme beloning!!!

Het  kasteel, is verdeeld in twee zones, het Castillo Menor en Castillo Mayor.

Vanuit de strategische ligging van het kasteel kon vroeger de Romeinse weg goed in de gaten gehouden worden. Het strategisch geplaatste tweelingfort is gedurende vele jaren het toneel en toeschouwer geweest van een groot aantal veldslagen.

Deze stond nog op mn bucketlijstje van vorige vakantie en ik vond het geweldig toen ik helemaal boven op de berg in het kasteel rond mocht lopen.

Daarna ben ik terug gegaan naar mijn appartement en werd ik opgehaald door Guido, een vriend van mij die in Anna woont, met de motor.

Ik vond het doodeng naar keileuk omop deze manier door het binnenland van Spanje te rijden. We zijn naar zijn huis gegaan in Anna. En daarna heeft hij mij Anna en omstreken laten zien.

Mooie omgeving en leuke plekjes gezien.

We zijn in Xativa stad nog wat gaan eten daarna en heb een heerlijk Spaans biertje gedronken.

Guido is toen naar huis gegaan en ik heb nog door de stad gelopen. Echt een mooie Spaanse stad Xativa.

Morgen om 12 uur uitchecken en dan neem ik de trein naar Alcoy.

Buenas noches

1. Tony:
    22 februari 2024
    Mooi verhaal en mooie foto's!
  2. Eric Mutsers:
    23 februari 2024
    Heel mooi daar Carin , kasteel ook, geniet ervan!
  3. Carin:
    24 februari 2024
    Ja thx! Het kasteel was idd een toppertje. Supergaaf was het.

Jouw reactie