Home sweet home

9 september 2023 - Eindhoven, Nederland

Ola amigo's.

Gisteren ben ik  met de boot naar Tabarca geweest, Tabarca ligt op ongeveer 9 km ten zuidoosten van Santa Pola.  Het is het kleinste permanent bewoonde eiland in Spanje.  Het is amper 2 km lang en zowat 400 meter breed. Het telt minder dan 100 inwoners, maar dat aantal stijgt  tijdens de zomer omdat toerisme er de belangrijkste bron van inkomsten is.

Het eiland was ooit een toevluchtsoord voor piraten. Nog tot eind 18e eeuw zelfs!

Het was een lange boottrip van meer dan een uur.  Maar het was de moeite waard want het was een leuk dagje. Op een schattig mini eilandje.

Daar aangekomen ben ik het eiland rond gelopen, een gezellig  eilandje met wat winkeltjes en restaurantjes en veel mensen komen hier om te snorkelen. Ik heb een heerlijke laatste dag gehad en  om 4 uur de boot terug genomen, nog even lekker uitgegeten en toen ben ik mn spullen gaan pakken,  en s'morgens vroeg  om 7 uur heb ik de bus genomen naar het vliegveld van Alicante.

Heerlijk weer even boven de wolken geweest en s'middags aangekomen op Eindhoven vliegveld.

Ik had al gehoord dat er een kleine hittegolf was in Nederland en toen ik uit het vliegtuig stapte werd ik blij, want het is hier nu net zo warm als in Spanje dus dat was heel fijn thuis komen.

Deze reisblog is eigenlijk onstaan door m'n moederke die in de hemel is.  Ze vond het nooit leuk als ik alleen ging reizen, maar toen ik voor 8 maanden naar Azie vertrok moest ze huilen en was ze bang dat ze me nooit meer  terug zou zien.

Ik heb voor haar toen deze reisblog aangemaakt om haar gerust te stellen en gezegt dat ze me via  deze weg kon volgen en dan precies wist waar ik was, en wat ik allemaal uitspookte.

En ik beloofde haar dat ik regelmatig verhalen en foto's zou plaatsen.

Toen ik terug kwam zei ze dat ze het zo geweldig vond wat ik had gedaan en dat,  als ze zelf nog jong was,  ook wel zo zou willen reizen.

Ze zei dat ze had genoten van m'n verhalen en foto's en ik moest haar beloven dat ik de site de rest van mijn leven online moest laten staan en dat heb ik haar beloofd. Ze heeft hem nog vaak bekeken en dan zei ze altijd , wat was het mooi he Carin :)

In de 13 jaar dat mijn reis ervaringen nu online staan, heb ik al vele bezoekers gehad en hopelijk vele mensen al kunnen inspireren met mijn ervaringen. Zo ben ik zelf ook begonnen toen het idee kwam, lang lang geleden, om alleen te gaan reizen, ik las vele reisblogs van andere en daardoor kreeg ik ideeen en durfde ik het aan.

Tijdens deze reis heb ik regelmatig aan je gedacht moeders, dan schreef ik m'n verhaal  en plaatste ik foto's en dacht , mam ik weet zeker dat je hier ook heel veel van had genoten van deze trip.

Ik laat mijn Costa Blanca trip dan ook de rest van m'n leven online staan, ter ere van jou mam.

En alle andere reizen die ik ooit nog ga maken zal ik hier plaatsen.... en nooit meer delete.    ( Ik had soms het gevoel dat je over m'n schouder mee keek,  en ik weet zeker dat je er van heb genoten ;) )

Ik wil iedereen bedanken voor de belangstelling in mijn reisverhalen, ik hoop dat jullie net zo genoten hebben als ik,  want man man wat was het weer een geweldige reis zeg!

Ik heb weer vele prachtige dingen mogen aanschouwen, ik heb  bij meerdere mensen in hun leven mogen stappen en in hun huis, dat vond ik heel bijzonder.

Deze reis heeft me  weer mooie nieuwe inzichten gegeven.  Ik raad iedereen aan om minstens 1 keer in je leven minimaal 3 weken alleen rond te gaan reizen. Gewoon doen, dan kom je als een ander mens terug ;)

Ik weet na deze reis ook  weer dat dit toch echt mijn passie is, en dat ik heel gelukkig word van rond trekken in vreemde landen met mezelf. Dat was ik even kwijt...

Morgen m'n kleine prulleke  weer ophalen. Wat zal ze blij zijn als ze me ziet, en ik als ik haar weer zie..

Ik ben er weer in mei volgend jaar, als alles meezit. Want dan ga ik mijn 55ste vieren op Kasteel Xativa!

Nu al zin in, en ik kijk er naar uit..

Tot dan!

Liefs Carin