Alicante!

4 september 2023 - Alicante, Spanje

Ola amigo's,

Het was vandaag m'n laatste dag Altea. Met moeite heb ik afscheid genomen van het geweldige appartement, de gezellige Hollanders bij Hollands Glorie en van Mamen, de lieve host waar ik even mee heb samen mogen wonen.

Het was ontzettend zweterig weer, en de reis naar Alicante ging daarom ook wat moeizamer.

Eerst naar de tram gelopen, een half uur in de tram gezeten. Daarna lang wachten bij een busstation en een uur met de bus.

Daarna nog een half uur gelopen met rugzak en zware koffer en met dat plakkerig weer en de best weer stijle wegen soms was het best een heavy tripje. Maar dat hoort er ook bij bij z'n reizigers leven.

Uiteindelijk toch aangekomen bij Alexandra. Een vrouw van half 30 die alleen woont samen met haar 2 katten, midden in de grote stad Alicante.

Het is altijd weer wennen, van een gezellig rustig dorpje naar een loeigrote stad.

Zoveel imposante gebouwen. De hitte, de drukte, de smog. En het is ook altijd wel weer spannend om in zo'n grote vreemde stad alleen rond te lopen. Vooral s'avonds.

Ik ben meteen boodschappen gaan doen en daarna de stad ingelopen.

Groot vies en weer zo'n grote stad dacht ik. Maar na een tijdje rond te hebben gelopen heb ik toch een ander beeld gekregen van Alicante.

Er is veel meer sfeer dan in Benidorm en Calpe.

De stad is veel karakteristieker dan de andere steden waar ik was. De oude stad was mooi. De boulevard is sjiek. En het grote imposante kasteel steekt ver boven de stad uit. De haven is ook groot en er liggen hele dure sjieke boten.

Ik ben ook nog door het wijkje Santa Cruz gelopen. Heel pittoresk en gezellig met veel kleurtjes.

Morgen vroeg ga ik met de boot naar Tabarca, een klein eilandje zo'n 20 km van de kust.

Liefs Carin