Calpe

3 september 2023 - Altea, Spanje

Ola amigo's,

Vandaag heb ik de tram genomen naar Calpe.

Calpe ligt ongeveer 12 km ten noorden van Altea.

Toen ik aan was gekomen in Calpe moest ik nog een heel stuk lopen naar de binnenstad. Er zijn in deze stad maar weinig wegen plat, de meeste lopen een stuk omhoog of naar beneden. En sommige zijn zelfs gewoon stijl omhoog...poeheej. Voor mij, met mijn gestel,  best pittig..

Ik ben naar het oude stads centrum gelopen. Dat was heel leuk want er word daar veel met kleur gespeeld en ik hou van kleur :)

Op veel gebouwen zijn  er gekleurde muur schilderingen. Veel straatjes hebben gekleurde huisjes en trappen zijn met veel kleuren geschilderd. Een heel leuk stukje Calpe...heb genoten van dat stukje

Ik ben daarna naar het strand gelopen en toen ik het leuke gekleurde oude stads centrum uitliep kreeg ik zo'n Benidorm gevoel.

Vele hoge flatgebouwen en weinig sfeer. Heel veel toeristen en geen fijne energie.

De boulevard  was eigenlijk niet echt een boulevard en ook hier kreeg ik zo'n Benidorm gevoel.

Heb nog wat rond gelopen in het centrum met vele winkels maar de stijle stoepen werden echt te pittig en ik ben terug gegaan naar het tram station en heb de tram terug naar Altea genomen.

Tot nu toe vond ik Benidorm het lelijkst en Calpe het minst fijn door de stijle wegen, en Denia, Altea en L'Albir het mooist en het fijnste.

Ik heb vandaag gebeld voor het appartement wat ik op het oog had maar ze vroeg 3 maanden huur vooruit betalen en binnen nu en 2 weken bewonen.

Helaas gaan die eisen op dit moment niet lukken, maar ik ga thuis verder uitzoeken wat de mogelijkheden zijn voor de toekomst.

Vandaag het laatste nachtje in Altea, heb genoten van Altea en omstreken maar het is time to move on..

Morgen naar Alicante! Ga ik weer een kasteel van mn bucketlijstje afvinken, als alles meezit.

Ik ben benieuwd! :)

Liefs Carin