Kasteel van Santa Barbara

6 september 2023 - Alicante, Spanje

Hallo allemaal,

Door de stijle hellingen in Calpe en hier in Alicante en door het vele lopen en klimmen de afgelopen 2 weken, krijg ik weer vaker last van m'n knieën en heupen..

Ik heb dus maar weer even rustig aangedaan en wat vaker relaxed op het strand gelegen.

Maar aangezien ik de hele dag tegen dat imposante kasteel aan lag te kijken kon ik de verleiding niet meer weerstaan en ben s'avonds dan toch eindelijk naar het kasteel gegaan.

Je kon met de trap (en dat zijn er nogal wat) of je kon de lift nemen,  en dat kwam perfect uit met mn pijnlijke knietjes.

Wat was het weer een allemachtig mooie ervaring om daar te zijn!

En wat is dit kasteel groot!

En wat zijn er vele stijle hellingen en trappen in het kasteel  van Santa Barbara in Alicante.

Ik kon daardoor niet alles zien maar dat mocht de pret niet drukken.

Het kasteel van Santa Barbara bevindt zich op de top van de berg Benacantil. Het is een van de grootste middeleeuwse forten in Spanje en van daaruit heb je een prachtig uitzicht op de baai van Alicante. Dit kasteel stond ook op m'n buketlijstje en ik kan deze nu eindelijk afvinken..YES!!! Trots!! :)

Overweldigend! Dat was het, om boven op de top van dit kasteel te kijken over de haven van Alicante.

Allemachtig prachtig! Wat een gevoel!  Ik kan er over vertellen,  filmpjes maken en foto's, maar niets van dit alles kan beschrijven hoe groot het is en wat voor gevoel ik heb als ik door zo'n eeuwenoud kasteel loop.

WAUW!!!! 🥰

Liefs Carin