Back to basic

4 februari 2011 - Vientiane, Laos

Sabaidee, (hallo in Laos-taal)

Op 25 januari ben ik samen met Emily uit Italië, Lev uit America en Nico en Thomas uit Frankrijk naar Muang Nhoi gegaan. S’morgens om 9 uur de lokale bus genomen naar Nongh Khiaw. Onderweg ging de bus stuk en moest hij gerepareerd worden, dus moesten we een uurtje wachten. Al met al heeft de rit 4 uur geduurd. In Nonhg Khiaw aangekomen hebben we een boot genomen naar Muang Nhoi. De boottocht duurde een uurtje en ging net als de 2 daagse boottocht door beeldschoon landschap. Rond een uur of 3 s’middags waren we in Muang Nhoi.

Muang Nhoi is een piepklein dorpje van een paar straatjes midden in de bergen langs een rivier. Er zijn geen echte wegen hier alleen zandwegen, er zijn geen auto’s en er is geen elektriciteit. S´avonds om 6 uur gaan de generatoren aan en is er tot 10 uur stroom, daarna is alles pikkedonker. Overal lopen kippen, varkens, eenden en honden. Ik had een leuk bungalowtje voor mezelf voor maar 40000 kip (4 euro) aan de rivier, en het uitzicht was geweldig! Omdat er s’avonds na tienen nergens geen licht meer was hebben we een paar keer een kampvuur gemaakt en met nog een stel andere backpackers die in het dorpje waren zaten we dan gezellig om het vuurtje. Ik vond het echt leuk om even back to basic te gaan.

We zijn een dagje een trekking gaan doen met nog een stel backpackers die in het dorpje waren, we hebben gewandeld door de bergen en weilanden, waar de koeien gewoon overal los lopen en je er zo doorheen kan lopen. We zijn naar een ander klein dorpje gelopen, Ba-aan was de naam van dat dorpje. En ook hier geen stroom, wegen enz. Daar was een leuk barretje, met hangmatten, en als je in een hangmat hing dan was het uitzicht in een woord wauw! Je kon er ook jeu de boules doen en dat hebben we ook nog even gedaan. We zijn ook een grot gaan bezichtigen. Er zijn vele grotten in dit gebied.

Na 4 nachten in Muang Nhoi besloten we om weer terug te gaan naar Luang Prabang. De Franse jongens zijn daar nog gebleven en er zijn 6 andere backpackers mee terug gegaan. Joeri uit Nederland, Johnny en Andy uit Canada, Kevin uit Australië, Vera uit Tsjechië en Andrew uit America. We waren dus best wel een grote groep toen we terug gingen.

We zijn 1 nachtje in Luang Prabang geweest en de dag daarna hebben we met zijn negenen een minibusje gehuurd die ons naar Vang Vieng bracht. De rit duurde 6 uur, omdat het 6 uur lang door bergen en kronkel wegen was het iets minder leuk. Maar het uitzicht was weer prachtig, geweldig al die bergen hier in Laos. Vang Vieng ligt meer naar het zuiden en is echt helemaal anders dan Luang Prabang. In Vang Vieng kan je tubing doen, dan ga je met een zwemband de rivier af en kom je onderweg vele barretjes tegen waar je stopt en drinkt en bij die barretjes kan je dan met touwen de rivier in zwieren. Het gevolg is dat iedere dag tuktuks vol met dronken mensen terug komen en op straat rond zwalken in hun badkleding. Niet echt mijn ding. De groep is 1 dag tubing gaan doen maar ik ben niet meegegaan. Heb lekker rustig een boekie gelezen die dag in een hangmatje. De groep kwam s’avonds terug allemaal zo dronken als wat. Ze hebben 2 dagen lang niet veel meer gedaan dan hangen en gaar wezen hihi. En ik heb in die 2 dagen rustig aan gedaan, beetje de natuur in gewandeld en op de veranda van mijn bungalowtje gezeten. Ook in Vang Vieng had ik een leuk bungalowtje voor 50000 Laokip (5 euro) Heb niet zo veel foto’s van Vang Vieng, ben mijn camera keer vergeten en voor de rest vond ik niet dat er veel moois te fotograferen was hier. Johnny Andy en Kevin zijn na 2 dagen door gegaan want die waren maar voor een paar weken op vakantie. En ik ben na 3 dagen doorgegaan naar Vientiane, de hoofdstad van Laos. De rest van het groepje wilde nog een dag in Vang Vieng blijven dus die zag ik later weer in Vientiane.

Ik ben nu dus in Vientiane, heb per ongeluk een hoop foto´s gewist op mijn camera, dat was wel even balen. Heb dus verder nog geen foto´s van Vientiane.

Ik weet niet hoe lang ik hier nog blijf en waar heen ga na Vientiane…maar dat lezen jullie de volgende keer.

Ik ben al op de helft van mijn reis, 4 maanden onderweg. Tijd vliegt als je het naar je zin heb. Het gaat nog steeds allemaal helemaal goed hier, leer nog steeds vele nieuwe mensen kennen en geniet nog steeds iedere dag van al het moois…..

Liefs Carin xxx

1. TINA:
    4 februari 2011
    Hallo Carin

Back to basic dat lijkt mij ook heel leuk zo gezellig samen rond het kampvuur dat heeft wel wat ha ha
    Met een zwemband de rivier af lijkt mij een hele ervaring maarja die barretjes he ha ha nou Carin dat de menige dronken werden dat ik mezelf wel inkomen ha ha.
    Ik weet ook niet wat ik zou doen.
    Zonde van je fot"s die je perongeluk gewist hebt maar de foto"s die je hebt gemaakt zijn weer schitterend.
    Het ziet er allemaal ontzettend mooi en leuk uit.
    Nou meisje het ga je goed.
    Veel liefs en geluk van je zus Tina
  2. Colinda:
    5 februari 2011
    Heee:)

Inderdaad weer super mooie foto's erg leuk om te kijken!! Veel plezier nog,,

Liefss Dennis en Colinda