Bangkok, Ayutthaya, Lopburi, Phitsanulok.

8 januari 2011 - Phitsanulok, Thailand

Hallo lieve mensen,

Zoals jullie al weten ben ik 3 januari een dagje naar de grens geweest van Cambodja om mijn visum te laten verlengen. Het was een lange dag, om 7 uur s´morgens werd ik opgehaald en ik was om 10 uur s´avonds pas weer terug. Het was heel druk aan de grens en ik moest overal uren wachten, maar het resultaat was dat ik weer 2 weken langer in Thailand kon blijven dus die lange dag was de moeite waard.

Ik ben 7 dagen in Bangkok gebleven. Hoe langer ik bleef hoe leuker het werd. Ik had een leuk parkje gevonden vlakbij mijn hostel waar ik als de drukte even te veel werd lekker even kon genieten van de rust en een boek kon lezen. En ik heb in mijn hostel Tiziana leren kennen, een leuke gezellige meid uit Nederland. Ik ben s´avonds nog een paar keer naar The Overstay gegaan daar waar ik oud en nieuw heb gevierd en heb daar met de mensen die ik daar heb leren kennen gezellige avondjes gepooled met een biertje erbij.

Na 7 dagen Bangkok ben ik met de trein naar Ayutthaya gegaan, het was de eerste keer dat ik met de trein reisde en dat beviel me goed. Ayutthaya ligt zo´n 180 km ten noorden van Bangkok en heeft vele oude ruïnes en tempels, ik heb een scootertje gehuurd en ben wat tempels en ruïnes gaan bezichtigen. Ik vind het altijd erg leuk rond te lopen in een stukje historie en het was een leuk dagje scooteren. Onderweg zag ik ook nog olifanten, er is in Ayutthaya een olifantenopvang en je kunt ook rondrijden op de olifanten. Was erg leuk om weer olifanten tegen te komen. Ik ben ook nog over de markt gelopen in Ayutthaya, je ziet hier toch steeds weer andere dingen dan in Nederland. Ik zag een jongen koppen van varkens met een brander bewerken en er lag vis op de grond met vele vliegen erop die verkocht werden…erg bijzonder allemaal.

Na 2 nachten in Ayutthaya ben ik verder gegaan en heb de trein genomen naar Lopburi, Lopburi is de stad van de makaken (apen) die omdat ze in de tempels van de stad leven door de Thai als heilige dieren worden beschouwd. De makaken zijn waarschijnlijk de belangrijkste toeristische attractie van Lopburi. Ze zijn zo talrijk als de duiven op de dam, het krioelt er van de apen. Ze zitten echt overal, op auto’s op lantaarnpalen, op de daken en in de elektriciteit masten. Er is een apen tempel waar ze zelfs een zwembad hebben gemaakt voor de apen. Ik ben een paar uurtjes in Lopburi gebleven want buitenom de apen en wat oude tempels was er verder niet veel te beleven in Lopburi.

Ik ben weer met de trein verder gegaan, door naar Phitsanulok. Deze keer had ik een 3e klas kaartje gekocht omdat ik dat ook wel eens wilde meemaken. 3e klas reizen is heel anders reizen dan 1e of 2e klas. De trein zat hutje mutje vol, en overal waar maar kon lag bagage. Het waren erg harde banken maar het was wel een gezellige bedoeling want ook al zat iedereen hutje mutje op elkaar, iedereen zat gezellig te kletsen, te zingen te eten of te drinken. En niemand vond het blijkbaar erg om in zulk een drukte te zitten. De trein reis duurde 5 uur, en ik zat langs een oude man die in die 5 uur een fles whisky naar binnen werkte. Hij werd dan ook langzaam aan ladderzat en begon zomaar tegen iedereen te praten en liep steeds in het smalle gangetje tussen de banken door op en neer. Vele mensen moesten steeds om hem lachen en niemand die zich er aan stoorde. Hij praten ook veel tegen mij met een slappe tong in het Thai dus ik verstond er geen snars van, was erg grappig.

Ik ben nu 1 nachtje in Phitsanulok, en ben vandaag wat rond gaan wandelen. Het is een leuk stadje en heb ook hier wat tempels bekeken. Morgen ga ik een dagje naar Sukhothai met de bus, het is een uurtje rijden, er is daar een histories park wat ik wil gaan bekijken. Als ik daarvan terug ben blijf ik nog een nachtje in Phitsanulok slapen. En daarna neem ik de bus naar Chiang mai, een stad in het noorden van Thailand.

Jullie horen snel weer van mij……..

Liefs Carin xxx

1. TINA:
    8 januari 2011
    Hallo zus.

Gelukkig is je visum na een hele lange dag verlengd.
    jee Carin een liter wisky ja ik wil wel geloven dat die man zat was ha ha,Zou ik ook grappig hebben gevonden.
    Ja zo"n markt daar zie je wat dat hoor ik nu wel van je, vis met een ander smaakje ha ha.
    Nou meisje hier gaat alles zijn gangetje vandaag alle mensen gebeld voor mijn verjaardag ja ik wilde het in de eerste instantie niet doen maarja je bent ook maar weer 1 keer per jaar jarig dus je weet wel hoe dat dan hier gaat ha ha.
    Ja 49 alweer OP NAAR DE 50.
    Nou meisje het ga je goed

Liefs Tina
  2. Gerrie:
    9 januari 2011
    Weer genoten van je blog.Ik kijk weer uit naar de volgende .
    Have fun
    xxxxxxxxx