HAPPY NEWYEAR!!

1 januari 2011 - Bangkok, Thailand

Hallo lieve mensen,

Het is 1-1-2011. Er is weer een nieuw jaar geboren…heerlijk!! Zo’n eerste dag van een nieuw jaar geeft mij altijd weer fijne kriebels in mijn buik en een glimlach op mijn gezicht. Kriebels van spanning, opwinding en nieuwsgierigheid want welke leuke en niet leuke dingen gaat 2011 ons allemaal weer brengen…dat is altijd weer een verassing. Ik wens iedereen de beste wensen toe…hoop dat het een gelukkig en gezond nieuw jaar mag worden voor iedereen!!

De eerste dag in Bangkok heb ik niet zoveel gedaan, ik moest nog even bijkomen van de onverwachte gebeurtenissen. Reizen is erg leuk maar soms dan zakt de moed me even in de schoenen en weet ik niet meer hoe of wat, na een dag als die bij Ad bv, waardoor alles even helemaal anders loopt dan ik in gedachten had ben ik meestal even een dag of wat mijn richting kwij.t Ik ben dan even het vertrouwen kwijt dat het altijd allemaal wel weer op zijn pootjes terecht komt….en voel me op zulke momenten even niet zo fijn.

Gelukkig krijg ik dan weer leuke berichtjes op mijn reis site van lieve familie en vrienden die me even oppeppen en steunen en dat vertrouwen wel hebben. En gelukkig heb ik hele goede vrienden en fijne familie die helpen zoeken op internet naar oplossingen of die gewoon even met me chatten zodat ik mijn verhaal kwijt kan. Ik wil bij deze dan ook iedereen bedanken, voor die steun en hulp tijdens mijn reis.. dat doet me goed en daar ben ik heel blij mee!

Nadat ik me weer wat beter voelde ben ik wat rond gaan lopen in de stad en ben naar Wat Arun (een Wat is een Boeddhistische tempel) gaan kijken. Het was te ver om te lopen en de taxi of tuktuk koste best wel wat geld dus ben ik met de publieke boot gegaan. Omdat door Bangkok een grote rivier stroomt heb je hier net zoals je met de bus overal naar toe kan, de publieke boot dit is een heel goedkoop vervoermiddel die op vele plaatsen langs de rivier stopt. Wat Arun was mooi om te zien, lijkt een beetje op the grand palace maar dan stukken kleiner. Je kon je daar ook verkleden in Oosterse kleding, en een foto maken. En dat heb ik dan ook gedaan, was leuk om even zulke kleding te dragen.

Daarna ben ik op zoek gegaan naar een mogelijkheid om mijn visum te verlengen, en ik heb een toeristen buro gevonden die zulke dingen regelt. 3 januari ga ik een dagje naar Cambodja en als ik dan s’avonds terug kom in Thailand krijg ik aan de grens een visumverlenging voor 14 dagen. Dus dat is fijn, kan ik nog 2 weken langer in Thailand blijven. En hoop dat de tickets over 2 weken weer wat goedkoper worden.

Op oudjaars dag heb ik een cursus Thai koken gedaan. Dit was heel erg leuk, ik ben met 3 andere cursisten en de lerares, naar een grote markt gegaan om boodschappen te doen. De markten hier zijn heel anders dan bij ons, erg leuk om eens over zo’n grote markt te lopen. Ze verkopen hier hele andere dingen dan bij ons, er lagen zelfs opgesneden kikkers dat zag er niet echt smakelijk uit. Na de markt hebben we een hele dag kookles gehad. We hebben heerlijk Thais gekookt, Tom Yum Gung soep, Groene curry met kip, Pad Thai noodlles en Masaman curry met kip. Allemaal hele lekkere gerechten. Ik heb nog meer Thaise recepten gekregen en als ik terug ben in Nederland wil ik deze ook uit gaan proberen, lijkt me leuk om voor familie en vrienden en keertje Thais te koken.

Oud en nieuwjaarsavond ben ik naar The Overstay gegaan. Dit is een hostel met een bar, ik zag er even tegenop, omdat ik nog steeds geen nieuwe mensen had ontmoet en dus in mijn uppie oud op nieuw ging vieren maar ik had een tip gekregen van Chantal, een goede vriendin van me die vorig jaar samen met haar vriend 4 weken door Thailand heeft gereisd. Ze wist me te vertellen dat in The Overstay waar ze samen waren geweest, een leuk feestje zou zijn met oud en nieuw.

Ik heb vele hostels gezien maar deze was de bijzonderste van allemaal. The Overstay is in een groot gebouw van 5 verdiepingen. De begane grond is een bar, met pooltafel, zithoeken en dansruimte. De eerste verdieping heeft kamers waar je kunt slapen, de 2e verdieping daar is een dorm, een slaapzaal met zelfgemaakt stapelbedden, de 3e verdieping daar was weer een bar met dansruimte, de 4e verdieping daar waren weer kamers om te slapen en de 5e verdieping daar was het dakterras. Overal was graffiti en het zag er allemaal erg leuk en bijzonder uit.

Ik heb daar een hele gezellige oud en nieuw gehad. Er waren verschillende dj’s die lekkere dansmuziek draaide, en ik heb vele leuke mensen ontmoet uit verschillende landen. Mensen uit Amerika, Ierland, Engeland, Finland, Frankrijk en Afrika. Allemaal hele bijzondere mensen met hun eigen verhaal. Sommige waren kort aan het reizen, sommige waren voor langere tijd in Bangkok en werkte daar en sommige waren voor langere tijd aan het reizen. Zo was het meisje uit Finland een reis aan het maken van 2 jaar over de hele wereld. En niet met vliegtuigen bussen en treinen maar liftend! Ze had een budget van 300 euro in de maand. En ze had al vele landen gezien, echt heel bijzonder. Er was ook een stelletje dat die dag getrouwd was en die vierde hun bruiloft en nieuwjaar daar. Ook heel bijzonder.

Het was wel even een rare gewaarwording om 12 uur, in Thailand was het al nieuwjaar maar in Nederland zou dat pas 6 uur later zijn, En ik heb dit jaar 2x het nieuw jaar gevoel gehad, om 12 uur s’nachts en om 6 uur s’morgens. Om 7 uur s’morgens ging ik na een hele leuke avond/nacht terug naar mijn hostel. Dat was ook apart, want het was de eerste keer in mijn leven dat ik na het stappen op nieuwjaaravond niet in de donkere vrieskou naar huis ging maar met daglicht in mijn hemdje met de zon op mijn bolletje.

Bedankt Chantal!! Was een hele goede tip want heb een geweldig oud en nieuwjaar gehad.

Het is al met al toch weer allemaal goed gekomen. Vanavond ga ik even uitzoeken wat ik de 2 weken die ik langer in Thailand blijf ga doen en wat ik daarna ga doen.

Wat dat gaat worden lezen jullie in mijn volgende blog…..

Liefs Carin xxx

1. TINA:
    1 januari 2011
    Hallo carin.

Nou meisje ik wil je ook nog een HEEL GELUKKIG NIEUWJAAR TOEWENSEN enja ik had je tel nr van jouw site is toch hetzelfde nummer alleen heb jij 2 oo ervoor staan.
    Ik heb je meerdere keren een berichtje gestuurd maar die hadden allemaal een foutmelding en jouw berichtje is ook niet aangekomen ja dat is even raar ha ha.
    Maarja zo kan het ook ha ha.Blij om te horen dat je een heel fijn en gezellig uiteinde hebt gehad.Ja ik heb het ook heel gezellig gehad Diana ook een weduw e die ik heb lern kennen in vinkel is die avond bij mij geweest en is ook bij mij blijven slapen het was heel gezellig maar toch ook een beetje raar zo om 12,00 uur ja we hoefde elkaar dan ook niets te zeggen we begrepen elkaar volkomen.
    vanmiddag heel de familie bij elkaar bij ons mam ook dennis en colinda waren er dat was ook gezellig zo allemaal bij elkaar.
    Heb toen ook echt nog aan jouw gedacht.
    Nou meisje het ga je goed
    Liefs Tina
  2. Colinda:
    2 januari 2011
    Wy wensen jou een gelukkig 2011 . Dat je nog mooie avonturen mag beleven!

Liefs dennis & colinda
  3. Eva:
    Hi Carin,

this is Eva, one of the two girls you went hiking in Taman Negara Park with. Seems like a lifetime ago, especially for me, since we went from 30 Degrees plus to some degrees minus, and to some heavy snow falling.

Anyway, how have you been? Tried your e-mail but I couldn't get the adress right. So I landed at your blog (which I even kind of understand, so props to me) , and it all looks very Thai, so it seems that you followed through with your christmas and New Year plans. Where are you going now?

So I hope to hear from you, and keep on having fun travelling!
    Eva
  4. chantal:
    Hi lieverd ...

Een goed begin ist halve werk!!
    geniet ervan zoveel je kan het is zo weer mei!!
    (ik mis je!)

x
  5. patricia:
    14 januari 2011
    heeejjjjj lieve caatje pataatje !! jij ook HAPPY NEW YEAR! je maakt veel mee he ik snap dat je het af en toe even helemaal niet ziet zitten gelukkig weet jij jezelf snel te hervatten en geniet je weer met volle teugen!! als je weer terug bent gaan we een feestje bouwen oke !!xxx