Ko Samui & Ko Tao Thailand

21 december 2010 - Ko Tao, Thailand

Hallo lieve mensen,

Zoals gezegd ben ik 13 december naar het eiland Ko Samui gegaan. Het was een lange dag reizen. Eerst 5 uur in de bus gezeten daarna 1,5 uur op de boot en op Ko Samui nog een uur in de minibus naar mijn hostel in het plaatsje Chaweng. Ik had een dorm geboekt maar die boeking was niet doorgekomen dus heb ik voor dezelfde prijs een eigen kamer gekregen. Dat vond ik natuurlijk niet erg. Ben na het inchecken zoals ik eigenlijk meestal doe de stad in gelopen. Chaweng is erg toeristisch, lijkt een beetje op Salou in Spanje. Vele souvenirs winkels en vele restaurantjes en barretjes. Wel erg gezellig, overal muziek en mensen op straat. Ben de dag dat ik in Chaweng aankwam vroeg m’n bed ingedoken want ik was erg moe van de lange dag reizen.

De volgende dag ben ik naar het strand gegaan, strand was aan de overkant van de straat dus weer lekker dichtbij. Was een mooi strand, erg helder blauw water en wit zand…heb daar een paar dagen heerlijk genoten met een boekje en een drankje.

In mijn hostel heb ik 3 mensen uit Scotland leren kennen, Louise, die alleen aan het reizen is en een stelletje Lindsey en Darren. We zijn een avond op stap gegaan in en een barretje vlakbij ons hostel, en hebben veel plezier gehad die avond.

Woensdag 15 december kwam Dj Roger Sanchez draaien in de stad, Roger is een bekende Dj en ik vind de muziek die hij draait erg goed, ik ben dan ook naar hem gaan kijken en heb die avond een paar uur lekker gedanst.

Louise en ik en nog een paar mensen die in het hostel verbleven zijn een avond naar de Arkbar gegaan. Een strand tent met een dj en gezellige zithoeken op het strand. We hebben sheeshapijp gerookt Deze keer aardbei smaak, ook erg lekker. Er liep iemand rond met een heel mooi beest, weet niet zeker wat het was maar denk een kameleon en die wilde ik graag keer vasthouden. Was de eerste keer dat ik zo'n beest vast hield, vond het dan ook erg indrukwekkend om zon mooi beest in mijn handen te mogen houden.

Heb voor de rest niet zoveel van Ko Samui gezien, had even geen zin om met een tour mee te gaan of een scooter te huren om het eiland te bekijken….gewoon lekker paar dagen aan het strand gerelaxt op Samui.

Louise, Darren en Lindsey gingen door naar een ander eilandje Ko Tao. Het lag op mijn route dus ik ben met hun meegegaan. Zaterdag 18 december zijn we met de boot vertrokken naar Ko Tao. Wat een verschrikkelijke boottocht was dit zeg. De zee was erg wild en de boot schommelde de hele weg, ( boottocht duurde 3 uur) op en neer. Ik ben erg zeeziek geworden en was erg blij toen we er dan eindelijk waren. Op Ko Tao aangekomen moesten we nog een slaapplaatsje zoeken. Louise Lindsey en Darren hadden hele kleine bamboe bungalowtjes aan het strand gevonden maar daar kon ik niet in slapen want je sliep daar op een heel dun matrasje op de grond en dat trekt mijn rug niet en dus ben ik verder gaan zoeken, ik vond een leuk paars bungalowtje bijna aan het strand, met een goed bed waar ik wel op kon slapen.

Ko Tao is een heel mooi piepklein eilandje met maar een paar kleine dorpjes, die dorpjes zijn niet groter dan een paar straten. De meeste toeristen die naar dit eilandje komen, komen hier om te snorkelen of te duiken. En dat heb ik dan ook gedaan. Ben een dagje met een boot tour meegegaan om op verschillende plaatsen rondom het eiland te snorkelen, had al vele soorten vissen en koraal gezien tijdens het snorkelen op Ko Phi Phi en Bali maar heb er hier nog veel meer gezien. Heb zelfs een haai gezien!! Super! We zijn met de boot ook nog naar een ander eilandje gegaan, ben daar boven op de berg geklommen, o o wat was het uitzicht mooi daar.

Ik kon niet zolang op dit eilandje blijven omdat ik voor kerst bij Ad in Pattaya wil zijn, heb een ticket geboekt voor de boot en de bus… vandaag neem ik afscheid van Louise Lindsey en Darren, die blijven hier om kerst en oud en nieuw te vieren en ik ga door naar Pattaya.

Ik wens iedereen een hele gezellige kerst toe en alvast een heeeel gelukkig en gezond nieuwjaar!!!

Liefs Carin xxx

PS: na bijna 3 maanden Engels praten, denk ik niet alleen in het Engels maar droom ik zelfs in het Engels…..

1. Gerrie:
    He Lieverd
    Wat een indrukken allemaal he. Geweldig fijn dat je het goed maakt. Als ik je foto's zo zie en je brede glimlach (je ziet er echt geweldig uit)dan heb je geen spijt. In nederland is het koud en wit.De sneeuw is wel mooi maar voor mij betekent dat veel thuis blijven pfff. Ik wens jou een hele fijne kerst en voor 2011 heel veel goede gezondheid, liefdevol en warm jaar.
    Hele dikke zoen van mij

Liefs Gerrie xxxxxxx
  2. sjan:
    21 december 2010
    hoi carin even een berichtje uit schijndel
    zo te zien en horen is het nog steeds heel leuk
    maar ik wou je even fijne kerstdagen wensen en
    een heel gezellig en gelukkigniewjaar
    groetjes je moeder
  3. Colinda:
    Heee..

leuke foto's weer en heerlyk aan het relaxen ook fyn zo op zyn tijd! Hier alles goed alleen koud en sneeuw! Geniet ervan tydens de kerst bij je familie..

Liefs dennis en colinda
  4. TINA:
    22 december 2010
    hee zus.

Een haai gezien ha ha wauw gelukkig niet de grote witte ha ha.
    Een pijpje roken wordt afkicken als je thuis bent ha ha.
    Ja die rug van je snap dat je zo niet kon slapen maar gelukkig iets anders gevonden.
    Nou hier net al de kerstboodschappen gedaan ja je kent mij genoeg gehaald ha ha.
    Tom en dennis en Joost kunnen er wat van nou eten kunnen ze ha ha.
    Het is hier behoorlijk heftig weer en spekkie glad nou meid dat is bij jouw wel anders GELUKKIG.
    Carin ik wens je hele fijne feestdagen toe daarzo het ga je goed.
    Liefs Tina
  5. Bep Ketelaars:
    24 december 2010
    Hoi Carin
    ik lees dat het je goed gaat,
    je zal nu wel bij Ad zijn denk ik
    Doe ons broertje de groetjes en
    allemaal een hele fijne kerst

groetjes Tony en Bep Ketelaars