Goodbye Maleisie, hello Thailand

12 december 2010 - Krabi, Thailand

Hallo lieve mensen,

Na 10 geweldige dagen op het mooie eiland Langkawi ben ik met een binnenlandse vlucht naar Kuala Lumpur gevlogen. Heb daarna de bus genomen naar Chinatown waar ik een hostel had geboekt. Het was weer even wennen die drukte van een grote stad na het rustige Langkawi. En het duurde dan ook wel een tijdje voor ik, tussen al die drukte door, mijn hostel had gevonden. Ik had een kamer geboekt bij Transport Inn bed en breakfast. Een leuk hostel met schone kamers maar verder niet veel bijzonders.

Ik ben na het inchecken de stad ingelopen en wilde wat gaan eten bij een restaurantje dat me was aanbevolen door de hostel eigenaar. Ik kon het niet vinden en heb een voorbijganger gevraagd waar het was. Bleek het aan het einde van de straat te zijn waar ik in stond. En omdat de voorbijganger dezelfde kant op moest is hij met me meegelopen. De voorbijganger was Lim een man die in Kuala Lumpur woont. Hij vertelde dat hij kungfu leraar is en toen ik vertelde dat ik alleen aan het reizen ben zei hij dat het verstandig is om zelfverdedigings lessen te nemen. Toen ik hem vertelde dat ik daar op het moment helemaal geen tijd voor had omdat ik op doorreis was zei hij dat hij me wel wat zelfverdedigings trucjes wilden leren en me een gratis les wilde geven. Ik heb 1 les zelfverdediging gehad, heb een hoop trucjes geleerd voor het geval iemand me wil overvallen. Het was erg leuk om te doen en wie weet ga ik als ik terug ben wel een cursus zelfverdediging doen. Verder ben ik naar de Twintowers gaan kijken, die waren erg indrukwekkend, vooral s'avonds waren ze erg mooi om te zien. Voor de rest vond ik Kuala Lumpur niet zo bijzonder…

De reis door Maleisië was super! Heb daar een hele leuke tijd gehad, vele leuke mensen leren kennen en heel veel prachtige dingen gezien…maar na bijna 3,5 week Maleisië ben ik verder gegaan naar Thailand. Ik heb met mijn neef Ad afgesproken dat ik bij hem en zijn vrouw in Pattaya kerst ga vieren. De boeking voor oud en nieuw op Ko Phi Phi eiland ging niet door ( was een scam, een ontslagen medewerker was blijkbaar niet blij met zijn ontslag en heeft daarom op www.hostelbookers.com een nepadvertentie geplaats) en dus heb ik besloten om ook oud en nieuwjaar bij neef Ad te blijven. En omdat Pattaya niet echt op de route ligt en ik weer helemaal naar centraal Thailand moet (Pattaya ligt zo’n 150 km onder Bangkok ) ben ik alvast naar Thailand gegaan zodat ik een gedeelte van zuid Thailand kan zien en dan vandaar uit naar boven reis.

6 december vertrok mijn vliegtuig vanuit Kuala Lumpur naar Phuket. Ik had voor 3 dagen geboekt bij Lubs sbuy guesthouse. Zag er erg goed uit, schoon en gezellig. Ik had een dorm geboekt, er stonden 2 stapelbedden maar ik was de enige die er sliep. Ik ben na het inchecken wat gaan drinken in een bar en heb daar leuke mensen ontmoet uit polen. Ze hadden een tour geboekt de volgende dag naar Koh Phi Phi, een klein eilandje vlakbij Phuket en vroegen of dat ik zin had om mee te gaan. Ik heb de tour ook geboekt en het was in een woord geweldig! We zijn met een speedboot een paar stranden gaan bezoeken. We zijn naar Maya Bay geweest, het strand waar de film the Beach is gefilmd, prachtig daar! We hebben daar gesnorkeld. Ik heb weer vele mooie vissen gezien…vond het weer super om te doen dat snorkelen. Daarna zijn we nog naar 2 andere strandjes geweest. Echt paradijselijke stranden….helemaal te gek!

Na 3 dagen Phuket ben ik door gegaan naar Krabi. Had hier 4 nachten geboekt in Pak up hostel, een hostel wat net een maand geopend is. Heb al vele hostels gezien maar deze is echt de mooiste tot nu toe.

In Pak up hostel heb ik Cajib leren kennen, een jongen uit Belgie die alleen aan het backpacken is, we hadden scooters gehuurd en zijn naar Crystal lagoon gaan kijken en naar 2 stranden hier in Krabi. Onderweg zagen we olifanten en we zijn daar even gestopt om wat foto’s te maken. Was erg leuk om zomaar ineens een paar olifanten tegen te komen. Crystal Lagoon was erg apart om te zien het is een oerwoud met midden in het oerwoud plekken met blauw water waar je in kan zwemmen. Erg apart om midden in een oerwoud zulke plekjes met blauw water te zien. Cajib is na 2 dagen door gegaan naar Ko Phanang en ik ga morgen naar het eiland Ko Samui….

Ik heb weer een nieuw telefoonnummer voor de mensen die me willen bellen of sms’en.

0066857888682

Ik mis Dennis en familie …maar ik geniet nog steeds met volle teugen van al het moois.

Liefs Carin xxx

1. TINA:
    12 december 2010
    Hee zus.

Wat een prachtige foto"s weer ohhhhhh wat is het daar mooi zeg nou meisje hier is het een stuk kouder hoor het begint weer flink te vriezen 7 graden onder nul wordt het weer.
    Maar wel gezellig zo bij de kachel met die kerstlichtjes allemaal ja je kent mij ha ha.
    Zelfverdediging ja das niet verkeerd zus maar hopelijk heb je dat niet nodig ha ha.
    Mooi zeg dat je die olifanten zo tegenkom.
    Het snorkelen lijkt mij ook heel leuk zeker in zo"n prachtige omgeving.
    Nou meisje het ga je goed en zo te zien is dat ook zo ha ha.
    Ik wens je hele fijne kerstdagen toe bij neef Ad en een heel gelukkig nieuwjaar en dat je in het nieuwe jaar nog heel veel mooie avonturen mag beleven.
    Liefs je zus Tina.
    ps :Doe Ad en zijn vrouw van mij de groeten ja ad die kent mij wel ha ha
  2. patricia:
    13 december 2010
    hoi lieve caatje das bijzonder om zomaar wilde olifanten tegen te komen zeg ! hele mooie fotoos heb je en je kan ook nog de kerst met familie doorbrengen echt fijn voor je hele fijne feestdagen alvast !!xxx
  3. Pieter:
    20 december 2010