I love Langkawi.

1 december 2010 - Langkawi, Maleisië

Hallo lieve mensen,

Weer een update van mijn reisverhalen….nu vanuit Langkawi.

Op maandag 22 november kwam de bus naar Langkawi ons om 7 uur s´morgens ophalen in Cameron Highlands. We zijn niet met zijn 3e maar met z´n 5e naar Langkawi vertrokken. Kate en Johnny uit Engeland die we hebben leren kennen in het hostel in Cameron Highlands zijn ook met ons meegegaan. Kate en Johnny zijn een stelletje die samen een jaar aan het backpacken zijn. Hartstikke leuk zo met een groepje van 5. We hebben eerst een uurtje of 5 in de bus gezeten, en daarna nog 2 uurtjes op de boot gezeten naar Langkawi. Op Langkawi aangekomen hebben we een taxi genomen naar ons hostel dat we de avond ervoor hadden geboekt.

Langkawi is een prachtig eiland en de temperatuur hier is weer een stuk warmer dan in de Cameron Highlands. Toch wel fijn om weer lekker in een jurkje rond te kunnen lopen tot s´avonds laat. We sliepen allemaal in hetzelfde hostel Rainbow Lodge genaamd. Mark en Marnix hadden een dorm geboekt, Kate en Johnny een twin room en ik wilde wel weer even een kamer voor mezelf hebben. Ze hadden per ongeluk een kamer toegezegd aan mij die nog niet vrij was dus mocht ik een nachtje in een huis slapen. Geweldig, ik had een heel huis 1 dag voor mezelf alleen en dat voor de zelfde prijs dan een single room. De single room kost wel wat duurder dan de kamers die ik met Marnix heb gedeeld, de kamer koste 40 ringit in plaats van 15, en 40 ringit is ongeveer 10 euro. Nog niet veel, maar voor een low budget backpacker is dat een dure kamer. Rainbow Lodge ligt op loopafstand van het strand….erg fijn. En had ook weer een leuke gezellige bar.

Na aankomst hebben we allemaal onze spullen in de kamers gelegd en zijn we rond gaan wandelen en wat gaan eten. Wat een leuk plekje weer zeg dit eilandje, gezellige straatjes met winkeltjes en barretjes en een heel mooi strand. S´avonds hebben we lekker aan het strand gezeten bij een strandtentje. Hier heb ik Michaëla leren kennen, een vrouw uit Duitsland die voor 3 maanden alleen aan het reizen was. Ik had in de planning liggen om 3 dagen naar dit eiland te gaan en dan door naar Penang. Maar ik heb mijn planning veranderd en besloten om even een tijdje rust te nemen en niet zoveel te reizen en wat langer op Langkawi te blijven.

We hebben een dagje met z’n alle scooters gehuurd en zijn een stukje van het eiland gaan bekijken. Heerlijk zeg een dagje scooteren met dat mooie weer en op deze manier zie je heel veel van het eiland. Mijn helm was veel te groot en door de wind tijdens het rijden ging hij steeds scheef op m’n hoofd staan dat was grappig om te zien, ik met die scheve helm. We zijn onderweg een paar keer gestopt op mooie plekjes om te zwemmen, eerst bij een afgelegen strandje en daarna zijn we naar de seven wells waterval gereden. Wat was het mooi daar zeg, prachtige natuur en hele leuke aapjes in de bomen, hele andere apen dan die die ik al had gezien. We hebben gezwommen in het water bij de waterval. Geweldig! Na de waterval hebben we nog een ander strand opgezocht helemaal aan de andere kant van het eiland, ook een heel mooi strand. Helaas viel Marnix op de terugweg met zijn scooter dat was wel even schrikken maar hij had alleen wat schaafwonden dus dat viel gelukkig mee.

Na het scooteren ging de rest van het groepje nog even uitrusten bij het hostel en ben ik naar het strandtentje gegaan om nog even van het stranduitzicht te genieten. Hier kwam ik Michaëla weer tegen en ik ben met haar uit gaan eten en we hebben nog gezellig wat nagebabbeld en afscheid genomen want de volgende dag vertrok ze naar Thailand.

Toen we de dag erna met z´n alle op het strand lagen kwamen 2 mensen die we ook in Cameron Higlands in het hostel hadden gezien het strand oplopen, ze waren net terug uit Penang, Katie en Kiran uit England die samen ook een jaar aan het backpacken zijn. Ze zijn de hele dag bij ons gebleven op het strand en s´avonds hadden we met hun afgesproken om met zijn alle naar de zonsondergang te gaan kijken op het strand onder het genot van een biertje. Zo ben je alleen en zo ben je met z’n zevenen…..erg gezellig!

Na 1 dag in het huis geslapen te hebben en 2 dagen op een eigen kamer ben ik verhuisd naar de dorm. Ik was weer goed uitgerust en in de dorm sliepen op dat moment maar 4 mensen dus ik dacht dat is rustig genoeg. De dorm was maar 15 ringits p/n dat scheelt toch 25 ringits per dag. En voor een low budget backpacker is dat toch weer heel wat maaltijdjes. Een maaltijd is 6 ringits dus tel uit je winst….

25 november hebben we afscheid genomen van Marnix, hij had nog maar 3 weken om te reizen en dan zou hij naar huis gaan, hij is door gegaan naar Penang, een ander eiland in Maleisië en daarna gaat hij door naar Borneo om daar duiklessen te nemen voor hij weer naar huis gaat. Ik ben na het afscheid naar het strand gegaan samen met Kate, Johnny, Mark Kiran en Katie.

Toen we na het strand gewassen en wel een spelletje zaten te doen bij ons hostel kwam Lijoe, een medewerkster van het hostel ons vragen of we zin hadden om mee uit te gaan. Er was een reggae avond met een live band in de Sunba een leuke kroeg in de stad. Kate en Johnny hadden geen zin om mee te gaan Kiran en Katie waren terug naar hun hutje aan het strand maar Mark en ik hadden wel zin om even te gaan kijken dus ben ik samen met Lijoe en Mark op stap gegaan. De live band speelde verrekte goed en we hebben een hele gezellige avond gehad.

De volgende dag weer stranddag en s´avonds zijn we naar een café gegaan aan het strand yellow café. Leuk café met dj leuke zithoeken en zithangmatten. We hebben een toren bier besteld, zodat we zelf konden tappen en we hebben een sheesha pijp gerookt. Ik had die al eens gerookt in Singapore en nee het is geen hashpijp, drugs zijn hier ten strengste verboden…maar het is een soort van kruiden, deze keer appelsmaak. Erg lekker om te roken dat spul.

27 november hebben we afscheid genomen van Kate en Johnny, die gingen door naar Indonesië. Zo werd het groepje weer steeds kleiner. Maar dat hoort bij het leven van een backpacker…mensen komen en gaan. Na het afscheid weer dagje aan het strand gelegen met Kiran Katie en Mark…

Wat een relaxed weekje zeg, beetje strand hangen en barzitten. Er is heerlijk veel zon hier en maar heel af en toe een buitje in de avond uren. Perfect! We zijn daarna met zijn vieren uit gaan eten bij een Indiaas restaurantje, erg lekker gegeten. Ik ben erachter gekomen dat ik het eten uit India wel heel erg lekker vind. We zijn na het eten stukje gaan wandelen en kamen een vis spa tegen. Dit zijn aquariums met een hoop vissen erin en als je je voeten erin doet dan zuigen ze aan je voeten, zodat de oude huid eraf gaat en je voeten mooi schoon worden. Het was in het begin wennen want het kietelde enorm, en ik moest erg lachen maar na een tijdje begon het te wennen en voelde het fijn al die visjes die aan mijn voeten kriebelde.

Ik wilde weer wat meer zien van het eiland dan alleen strand en zee en de rest had daar geen zin in dus had ik een dagtourtje geboekt met de boot, dit was een geweldige dag. We zijn met een snelle boot de zee op gegaan en we zijn naar een plekje gegaan waar heel veel mooie vissen zwommen. Daarna zijn we naar Het Geo forest park gegaan…hier vaar je tussen de mangroves…erg mooi gebied. We zagen onderweg apen zwemmen en we zagen een leguaan. Het was erg grappig om te zien die zwemmende apen en eentje ervan was zelfs zo brutaal dat hij op de boot klom. Keileuk dat brutale aapje.

29 november hebben we afscheid genomen van Kiran en Katie, ze zijn naar Thailand gegaan. Maar ik ga ze weer zien want we hebben leuke hutjes geboekt op Kho Phi Phi eiland in Thailand om daar samen oud en nieuw te vieren. Ze vieren daar ook kerst maar met kerst ga ik naar mijn neef ad.

Morgen neem ik afscheid van Mark, hij gaat ook naar Penang, en ik ga vlieg morgen naar Kuala Lumpur, de hoofdstad van Maleisië. Ik ben dan geen 3 dagen maar 10 dagen op Langkawi geweest en het word tijd om weer verder te gaan. Ik blijf 4 nachten in Kuala Lumpur en 6 december vlieg ik naar Phuket in Thailand.

Het waren 10 gezellige, warme stranddagen dagen op Langkawi met leuke mensen….!!

Mijn volgende blog is vanuit Thailand…. Tot dan!!