Chiang Mai, Thailand

14 januari 2011 - Chiang Mai, Thailand

Hallo lieve mensen,

Toen ik in Phitsanulok was ben ik een middagje naar Sukhothai gegaan met de bus. Ik ben daar het histories park gaan bekijken. In het historische park staan overblijfselen van vele hele oude tempels. Het is een groot park en te voet was het niet te doen in een middag dus heb ik daar een fiets gehuurd en heb de hele middag op mijn fietske door het park gefietst. Was super om al die oude tempels te bezoeken en het was ook er fijn om weer eens op een fiets te zitten, dat was erg lang geleden.

Na Phitsanulok ben ik met de bus naar Chiang Mai gegaan, was een lange bus reis van 6 uur, maar ik zat ik een luxe bus dus de reis viel wel mee. Heb de eerste dag in Chiang Mai de stad bekeken en het is een heel gezellige stad, vind het een leukere stad dan Phitsanulok. Ik kwam in mijn hostel Linzi en Darren tegen de Scotse mensen die ik heb leren kennen in Ko Samui. Erg leuk om die weer te zien.

Heb 2 toertjes gedaan in Chiang Mai. Ben 1 dag met 5 andere mensen naar een olifanten show geweest, was leuk om te zien. De olifanten maakten schilderijen met hun slurf, echt heel verbazingwekkend was dat om te zien. De schilderijen waren nog mooi ook. En de olifanten voetbalden dat was echt heel grappig om te zien. Daarna zijn we over de rivier tussen de bergen gaan varen op een bamboebootje, we kregen allemaal een leuk chinees hoedje op. Toen zijn we met een kar met koeien ervoor verder door de bergen gereden. Prachtige natuur, en was erg leuk om op zon oude kar te zitten. De koeien brachten ons naar een plekje waar we overstapten op olifanten. En we zijn op de olifant verder gegaan door de bergen en door een rivier. Toen we terug kwamen zijn we de langnekstam gaan bezoeken. De vrouwen van deze stam hebben bronzen ringen om hun nek, en steeds weer doen ze er wat ringen bij waardoor hun nek steeds langer word. Zo´n bronzen nek geval kan tot 6 kilo gaan wegen. Ongelooflijk dat ze daarmee kunnen leven. Het groepje mensen waar ik de tour mee deed was erg leuk, we verbleven allemaal in Chiang Mai en s´avonds zijn we met zijn alle uit gaan eten, erg gezellig.

De 2e dagtoer was ook heel erg leuk. Ik ben een dagje naar een olifantenpark gegaan, waar ze olifanten verzorgen. En heb een dagje meegeholpen met de olifanten te verzorgen. We kregen allemaal speciale kleding omdat je nogal vies werd. We hebben de olifanten eerst eten gegeven, en we kregen veel uitleg over hoe de olifanten leven, waarom ze daar waren, hoeveel ze eten enz. Na het eten geven kregen we les in olifant rijden. Dit was erg leuk, bij de andere toer zat ik op een olifant in een houtenbak, maar deze keer mocht je zonder die bak op de olifant zitten, en er werd je uitgelegd welke commando´s je moest gebruiken om erop te rijden. Na die les zijn we op de olifant een stuk door de natuur gaan rijden, was super! Toen we terug kwamen mochten we de olifanten wassen. Dit was een hele speciale ervaring, we gingen met zijn allen samen met de olifanten het water in en hebben de olifanten helemaal gewassen. Helaas heb ik mijn camera laten vallen en die deed het daarna niet meer dus heb ik alleen maar foto’s van het begin van de dag en niet van het rijden en het wassen. Andere mensen hebben foto’s gemaakt en ik hoop dat ik die nog toe gestuurd krijg.

Ik heb mijn camera weggebracht hier om te laten maken en kan hem morgen weer ophalen.

Omdat ik alweer bijna 6 weken in Thailand ben en mijn visum bijna afloopt ga ik vandaag een kaartje kopen voor een boot naar Laos. Blijf nog 1 dag in Chiang mai en dan vertrek ik zondag naar Laos. Heb er zin in om weer een ander land te bezoeken…

Ben nu alweer bijna 15 weken onderweg het gaat nog steeds allemaal goed, geniet nog steeds van de zon, het lekkere eten en al het moois wat hier te zien is. Mijn volgende blog is vanuit Laos, ik weet niet of ze daar veel internet verbindingen hebben dus het is even afwachten wanneer ik mijn volgende blog kan plaatsen…

Liefs Carin xxx

1. sjan:
    15 januari 2011
    hoi carin alles goed hier gaat het zo als altijt
    gewoon zijngangetje saai dus geniet er maar van zo
    lang als het kan nog veel plezier en warmte wand
    hier is het een natte boel
    groetjes mamma en eendikke kus
  2. TINA:
    15 januari 2011
    hee carin wat een leuke foto`s
    Nog een geluk dat je fototoestel gemaakt kan worden.
    Ja die vrouwen met die kettingen heb ik wel eens op tv gezien en inderdaad raar dat ze dat kunnen ha ha.
    Met die olifanten lijkt mij een hele ervaring zo .jee meisje je maakt het dan toch allemaal mee ,leuk hoor.
    Nou hier is het indedaad natjes ha ha.
    Maar dat heeft ook wel wat brrrrrrrrrrr.
    Nog bedankt voor je felicitatie ja alweer 49 jaar op naar de 50 ha ha.
    Meisjen het ga je goed en geniet ervan.
    Liefs je zus Tina
  3. Laura:
    6 augustus 2011
    Hoi Carin,

Zit al een halve dag al je berichten te lezen, erg leuk omdat ik zelf ook een dergelijke reis wil gaan maken. Je hebt het in dit bericht over het verzorgen van olifanten (je 2e dagtour). Waar heb je dit gedaan (hoe heette het park bijv)? Alvast hartelijk bedankt! (Als het goed is zie jij mijn e-mailadres...).

Groetjes Laura.