Bangkok

24 december 2013 - Bangkok, Thailand

Hallo lieve mensen,

Dondedag 19 december heb ik de bus genomen van uit Chang Mai naar Bangkok. het was een lange rit van zo'n 12 uurtjes en omdat de eerste bus pas om 12 uur s'middags vertrok kwam ik pas laat aan in Bangkok. Ondanks het tijdstip toch nog een slaapplaats kunnen vinden in Bella Vieuw Guesthouse. Een guesthouse langs de rivier met een mooi uitzicht over de rivier.

Ik was naar Bangkok gekomen om een visum aan te vragen voor Myanmar. Omdat ik daar graag heen wil. De Ambassade van Myanmar was aan de andere kant van de stad en is alleen s'morgens open van 9 tot 12.  Ik was er om half 10 en het was al heel erg druk. Het blijkt dat er 500 mensen per dag een visum aan komen vragen, dus er stond een lange rij. Ik moest een formulier invullen en mijn paspoort inleveren en 1260 bath (28,55 euro) betalen en dan kon ik s’middags tussen half 4 en half 5 mijn paspoort met het visum op komen halen.

Ik dacht dan blijf ik maar aan deze kant van de stad tot die tijd, en ga wat rond wandelen. Ik kwam een tuk tuk chauffeur tegen die langs de weg stond  onder het wandelen en die zei, ga maar een andere kant op want als je doorloopt dan loop je recht het protest in wat hier aan de gang is. Ik dacht mooi dan ga ik daar even kijken, sensatiezoekend als ik ben ;-) Ik liep verder en liep idd. zo het protest in en dat was geweldig! Zoveel mensen die samen tegen de regering protesteerde had ik nog nooit gezien. Ze hadden allemaal vlaggen van Thailand en ze liepen allemaal met fluitjes en er reden wagens met mensen er op en de sfeer was echt  geweldig!  Ik voelde de saamhorigheid van deze mensen. Ze eisen dat de premier Mvr. Shinawatra aftreed en dat het parlement word ontbonden, omdat beweerd word dat haar regering gecontroleerd word door haar oudere broer, Tkasin.

Thaksin werd 7 jaar geleden, na beschuldiging van machtsmisbruik ( corruptie;-) ), tot aftreden gedwongen en leeft nu in ballingschap.

Een protest tegen een corrupte regering vind ik terecht en omdat ik het eens ben met deze mensen  heb een fluitje gekocht, en ben ik mee gaan protesteren om te laten zien dat ik ook tegen zo een regering ben en met hun meeleefde.  Er waren bijna geen blanke mensen maar bijna allemaal Thaise mensen. En ze vonden het blijkbaar geweldig dat ik mee deed met hun. Ze gaven me eten en drinken, en staken hun duim op tegen me en lachten samen met me en maakte foto’s van me en ik stond heel even met tranen in mijn ogen van ontroering omdat ik de positieve vibe en de saamhorigheid voelde en omdat ze allemaal zo lief en aardig waren voor me. Ik ben denk ik zo’n 3 uurtjes bij het protest geweest en toen ben ik terug gegaan naar de Ambassade.

Hier stond al een hele rij buiten te wachten en na een uurtje of 2 wachten had ik dan eindelijk mijn paspoort terug met daarin mijn visum voor 28 dagen Myanmar.

Bella Vieuw Guesthouse was blijkbaar een goede keuze want heb hier vele nieuwe mensen leren kennen. Toen ik even buiten op het terras bij mijn guesthouse ging zitten raakte ik in gesprek met Tony uit India en Ramses uit Denemarken.

Ze vertelde me dat er met kerst een goa festival is genaamd Moon Mountain en dit festival duurt 3 dagen en is op een meer tussen de bergen in Kanchanaburi (een dorpje ten noorden van Bangkok). Ze zeiden dat de organisator  van dit festival een vriend van hun is ( Ooze is zijn naam) en dat die ook in dit guesthouse verbleef. Ze zeiden dat er nog een paar kaartjes waren en als ik wilde dat ze die wel 1 konden regelen voor me. Ik had al gehoord van dit festival en ik was op zoek naar een kaartje en ik dacht wauw dit word me even zo in de schoot geworpen. Ik heb op internet gekeken wat voor een feest het is en dacht yep daar wil ik wel kerst gaan vieren. En ik heb een kaartje gekocht van dit  feest. Kaartje houd in dat je met een paar volle bussen naar het festival gaat, daar 3 dagen op een boot verblijft, en lekker 3 dagen kerst viert en danst op fijne goa beats en daarna  weer met zijn allen terug gaat naar Bangkok. Klinkt goed!

Ik ben 1 avond het nachtleven ingedoken met Tony en Ramses, eerst  naar Ooze-Bar gegaan. Overdag zijn er allemaal kraampjes en winkeltjes op straat maar s’avonds gaan er veel winkeltjes dicht en zijn de kraampjes weg. Dan komen er zelfgemaakte barretjes  tevoorschijn en worden er boxen neergezet en word de stoep en straat omgetoverd tot een dans vloer. Ooze-Bar is er dus 1 van, en Ooze is de eigenaar daarvan. Hij draait psychedelic trance/goa en dat is nou net waar ik van hou. Ooze bar is open van 23.00 tot 3.00 en heb daar fijn een paar uurtjes gedanst en vele leuke mensen leren kennen. Hierna zijn we met een hele groep doorgegaan naar Happy Bar, een reggaebar. Ook erg gezellig, daarna weer doorgegaan naar een discotheek en toen die dicht ging om 4 uur zijn we doorgegaan naar een nachtclub. Heb tot 6 uur s’morgens gedanst, nog even vette hap gegeten met z’n allen en om 7 uur s’morgens rolde ik dan eindelijk moe maar voldaan m’n bedje in. Oo wat een nacht weer zeg.. Brabantse nachten zijn lang… maar hier in Bangkok dus net zo lang ;-)

Ben vanavond uit gaan eten met de groep mensen uit mijn guesthouse en daarna nog even gedanst bij Ooze-bar. Al deze mensen gaan naar het festival morgen dus ik denk dat dit een hele bijzondere gezellige kerst gaan worden. Zo mijn tas inpakken en morgen vroeg vertrekken naar het festival.. Zin Innnn!!

Ik wens bij deze  iedereen een hele fijne gezellige kerst!! Enjoy!

Liefs Carin x

1. Jeanne:
    23 december 2013
    Carin, Jij ook heel fijne feestdagen gewenst .
    Maar dat zal wel lukken op dat festival.
    Geniet ervan xxxx
  2. Hilde:
    23 december 2013
    Zo geweldig om te lezen allemaal, bijv. van die straat die omgetoverd wordt tot dansvloer en hoe je mee hebt gedaan aan de demonstratie. Zag dat je travelbuddy's ook mee zijn geweest naar de bar, haha. Je straalt op de foto's en je hebt lekker gedanst, dus neem aan dat het plezier de pijn helemaal doet vergeten of dat de pijn zelfs helemaal weg is. Super dat je naar dat festival kan en er ook bekenden gaan, ik wens je dan ook mega leuke, gezellige, liefdevolle kerstdagen toe. Dikke kus!
  3. Marta:
    24 december 2013
    haha,,, andersa zat je nog in die klooster gebleven :)) of ni?
  4. Carin:
    24 december 2013
    Dank jullie!! En Marta ja idd anders had ik nog in het klooster gezeten :-)
  5. Colinda:
    24 december 2013
    Wauww prachtig weer!! Geniet ervan.. fijne feestdagen xx
  6. Henny:
    24 december 2013
    Hi feestbeest, om jaloers op te worden al die mooie reisverhalen GEWELDIG.
    Wens jou en je reisgenoten fijne feestdagen en veel plezier.
  7. DenniS:
    24 december 2013
    Klinkt goed allemaal. Veel plezier!
  8. TINA:
    4 januari 2014
    Hee zus
  9. TINA:
    4 januari 2014
    Hallo zus super meisje om dit te lezen
    Heerlijk dat je met die demonstratie mee hebt gedaan
    Is een mooie ervaring en ook echt zo mojn zus ha ha
    Kaartje binnen
    Inmiddels nu op het feestje geweest ha ha
    Ik kreeg dit verhaal net weer binnen carin en dacht ga het weer proberen om een reactie te schrijven
    Maar nu is het gelukt ha ha
    Meisje het ga je goed
    Liefs Tina xxx