Goodbye Bangkok, hello Ko Chang

31 december 2013 - Ko Chang, Thailand

Hallo lieve mensen,

Op 24 december om 10 uur s’morgens vertrok de bus naar Kanchanaburi. Er waren 4 volle bussen dus er gingen best wel wat mensen naar Moon Mountain. De rit duurde zon 5,5 uur en was erg gezellig, muziek in de bus en allemaal leuke mensen. De rit ging door wonderschoon natuurgebied, door bergen en dalen en was super mooi om te zien allemaal. Daar aangekomen lag de party boot al klaar.

Het was een hele grote boot, 9 kleine boten aan elkaar vast gemaakt, met een dans gedeelte en slaap gedeeltes een keuken en een bar. Het was een prachtige boot van hout en het leek net of er allemaal huisjes waren op de boot. De boot vertrok rond een uurtje of 4 en we hebben 2 uur lang gevaren over het meer, het uitzicht was in 1 woord GEWELDIG!!! Zo mooi daar tussen de bergen en deed me denken aan de rit over de Mekong Rivier naar Laos tijdens mijn vorige reis. We konden de zon ondergang zien tussen de bergen, en deze was heel mooi. Na 2 uur stopte de boot en legde aan bij een piepklein eilandje midden in het meer. En daar hebben we 3 dagen lang gefeest.

Ik heb een geweldige tijd gehad op de boot en op het eilandje. Heb heel veel gedanst op m’n blote voetjes en heb de blaren onder mijn voeten gedanst dus dan weet je het wel.  Ik heb niet zo  heel veel foto’s van op de boot, alleen van de eerste dag, de dagen daarna heb ik alleen maar biertjes gedronken, gelachen en gedanst en gechilled op het eilandje en had ik mijn camera  dan niet mee. Ik heb wel een filmpje gemaakt maar het lukt me niet om die op te loaden dus die houden jullie tegoed voor als ik weer thuis ben.  Het was een magische  kerst,  1 die ik nooit meer zal vergeten.

Omdat mijn visum bijna afliep en ik nog niet uit Thailand weg wilde, moest ik een visarun gaan doen. Een visarun houd in dat je in 1 dag naar een ander land gaat, daar de grens over gaat voor een stempel en weer terug Thailand in gaat voor een visum. En omdat ik behoorlijk moe  was na die 3 dagen feesten heb ik dat maar meteen de dag erna gedaan, een hele dag  in de bus zitten naar muziek luisteren en van het uitzicht genieten dat lukt prima als je pangaar bent.

Ik heb de visarun gedaan in Cambodja. Het was een lange rit, de bus naar Cambodja vertrok  s’morgens om 7 uur en  deed er zo’n 6 uur over om naar de grens te gaan, daar moest ik 1500 bath betalen voor een visum voor Cambodja, Het duurt allemaal heel lang voor dat je daar aan de beurt bent, want er gaan veel mensen naar Cambodja op 1 dag. Nadat ik mijn visum voor Cambodja had moest ik weer terug Thailand in. Hier moest ik weer geld betalen, 300 bath en toen kreeg ik na uren wachten eindelijk mijn verlenging  van mijn visum voor Thailand. Daarna weer 6 uur bus zitten terug naar Bangkok. Jaja je moet er wat voor over hebben, het leven van een reiziger gaat ook niet altijd over rozen ;-) Maar het is het waard geweest want nu kan ik 15 dagen langer in Thailand blijven.

S’avonds ben ik nog even naar Ooze- bar gegaan om afscheid te nemen van alle mensen die ik in Bangkok heb leren kennen, het was een hele  gezellig avond. Het is altijd weer moeilijk om afscheid te nemen van mensen die ik heb leren kennen en waar ik een hele fijne gezellige tijd mee heb gehad… dat vond ik tijdens mijn vorige reis ook en ik was even vergeten dat dat toch een stukje blijft waar ik best wel moeite mee heb.

Maar het was time to move on. Ik was  al te lang in Bangkok. Het was mijn wens om met oud en nieuw op een eiland te zitten en om het nieuwe jaar te beginnen aan een azuur blauwe zee onder de palmbomen.

En ik heb mijn wens in vervulling gebracht  en ben 28 december met de bus  naar Ko Chang gegaan. Een eiland ten zuiden van Bangkok. De rit duurde zo’n 6 uur en daarna met de boot naar het eiland. Op het eiland aangekomen werd ik opgehaald met de scooter door Arie een vriend van me uit Utrecht die ook aan het reizen is. En die hier al een tijdje op het eiland verblijft. We zijn samen naar een kamer gaan zoeken maar omdat het bijna nieuw jaar is zijn vele mensen naar het eiland gekomen en alles was volgeboekt, er was op het hele eiland geen kamer meer te vinden en ik was even dakloos ;-).

Gelukkig nam Arie me onder zijn hoede en was hij zo aardig om zijn kamer te delen met mij zodat ik toch een plekje had om te slapen en daar ben ik hem erg dankbaar voor. Daarna heeft Arie me een paar dagen achter op zijn scooter het eiland laten zien, het is een mooi eiland met vele mooie strandjes. En we hebben fijn gezwommen in de zee.

We zijn ook nog naar een olifanten kamp geweest en heb een olifant eten gegeven, erg leuk allemaal. Arie heeft me voor gesteld aan leuke mensen uit Duitsland die hier op het eiland wonen dus nu ken ik ook al wat mensen hier. Arie is vandaag vertrokken naar Cambodja voor een maand, wat ik best jammer vind want het was erg gezellig met hem en heel leuk om een vriend die ik al 25 jaar ken weer te zien. Gelukkig kon ik zijn bungalowtje overnemen en daar ben ik heel blij mee want anders was ik dakloos. Vanavond ga ik oud en nieuw vieren met de mensen die ik via Arie heb leren kennen. We hebben net boodschappen gedaan, drank en eten gekocht, en ik heb zin in vanavond.

Ik heb me een scooter gehuurd en ik ga fijn een dag of 9 van dit mooie eilandje en van de zon en de zee genieten.

Ik wens iedereen een hele gezellige jaarwisseling  en wens jullie allemaal een heel gelukkig, gezond, liefdevol,en  magisch 2014 toe!!!

Liefs Carin

1. Marta:
    31 december 2013
    haaa. Bofkontje! Super op een top!
    Jij ook, liefjie. Een spetterend 2014.
    Liiiiefs, Marta ;)
  2. Hilde:
    5 januari 2014
    Inderdaad een magische kerst, als we dat zo lezen, zo'n feestje zou ik ook weleens mee willen maken. Mooie doeken ook op de party-boot. :)
    Heb je ook haai en varkenskop gegeten, die we op de foto zagen?
    Ik denk dat naast dat Bangkok op jou, jij ook op Bangkok een mooie indruk hebt achter gelaten. Je ziet er overal stralend uit.
    Mooi appartementje trouwens en tja wat niet, lijkt wel of alles daar mooi is. Geniet van het vervolg van je reis, dikke kus.