I love Ko Chang!

9 januari 2014 - Bangkok, Thailand

Hallo lieve mensen,

Het nieuwe jaar is voor mij  heel goed begonnen op het prachtige eilandje Ko Chang.

Op oud jaar dag heb nadat ik boodschappen had gedaan met de Duitse mensen  de hele middag aan het strand gelegen en lekker liggen bakken in de zon. Rond 7 uur ben ik naar Ingrid gegaan, 1 van de Duitse vrienden van Arie, Ingrid woont vlakbij mijn bungalowtje en ze is een lieve vrouw van 50 jaar die al een tijdje op het eiland woont. We zijn vlakbij haar huis naar een restaurant gegaan dat niet meer in gebruik is. Hier waren de rest van de mensen al. Andy, Steffen, Angela en nog een stel Thaise mensen, vrienden van de Duitse mensen. We hebben lekker gebarbecued en Ingrid had heerlijke salades gemaakt.

Ik heb gezellig zitten kletsen met de Thaise mensen en heb op oudjaar avond Aej leren kennen, een heel leuke Thaise vrouw van 38 jaar die hier woont. Het was net of we elkaar al heel lang kende want het klikte meteen en we hebben veel plezier gehad tijdens de barbecue. Nadat we hadden gegeten zijn we naar het strand gegaan. Het was druk op het strand en heel gezellig. Overal leuke lampjes en optredens en muziek en gezelligheid. Er waren vele mensen die wens ballonnen de lucht in lieten gaan dat was een heel mooi gezicht al die ballonnen in de lucht. We hebben veel lol gehad met zijn allen en best wel wat biertjes gedronken. En om 12 uur was er een geweldig mooi vuurwerk op het strand, en niet alleen op het strandje waar wij waren maar op alle strandjes hadden ze heel mooi vuurwerk en dit kon je langs de hele kustlijn van het eiland zien en het was in een woord fantastisch. Lang geleden dat ik zulk een mooi vuurwerk zag.. wauw!
Op het strand was Phaa een vriendin van Aej met haar zoontje, en met haar heb ik ook veel gelachen. Deze twee Thaise meiden spreken goed Engels en dat is wel makkelijk communiceren. Aej en Phaa wonen ook allebei vlak bij mijn bungalowtje dus dat is wel leuk. Nu heb ik er twee Thaise vriendinnekes bij.

Oud en nieuw 2014 was een hele bijzondere leuke gezellige avond zo op het strand en ik heb optimaal genoten.

Ik ben een paar dagen met  Aej naar het strand geweest, erg leuk om haar beter te leren kennen. Ze vroeg of ik bij haar wilde komen eten. Aej heeft een vriend maar die is voor werk bijna altijd in het buitenland, dus ze is veel alleen thuis. Ik ben s'avonds naar haar toe gegaan, ze woont in een mooi klein huisje, en we hebben samen gekookt. Ik vond het echt heel leuk om niet alleen toeristen te leren kennen maar  ook Thaise mensen en vond het heel speciaal om samen bij haar thuis te koken. We zijn met het gemaakte eten naar de buren van Aej gegaan, en hebben samen gegeten. Heel gezellig allemaal.

Ik ben ook nog naar een waterval geweest en heb daar ook heerlijk een middagje gezwommen. Verder heb ik veel plezier gehad met mijn buurman, een leuke man uit Italie en met Aej en Phaa. Het was heel fijn om even niet te reizen en lekker met de scooter rond te toeren op een eilandje en niet veel meer te  doen dan naar het strand gaan en uit te gaan eten.

Maar aan alles komt een eind. Want ik moet morgen het land uit omdat mijn visum voor Thailand dan afgelopen is.

Afscheid nemen viel me  zwaar want heb mensen leren kennen op het eiland die me heel na aan het hart liggen dus het was deze keer een afscheid met een lach en een traan...

Ik heb een geweldige tijd gehad op Ko Chang en dit mooie eilandje heeft mijn hartje gestolen, en het kan best zijn dat ik hier weer terug ga komen.

Vandaag heb ik de bus terug genomen naar Bangkok,  het was weer een lange dag bus zitten en ik kwam rond 8 uur s'avonds aan in Bangkok. Heb weer een kamer in het Bella Vieuw guesthouse en  toevallig waren Ooze, Tony, Ramses en Richard ook weer aanwezig, dus dat was wel weer leuk.

Ik heb een ticket geboekt naar Mandaly in Myanmar ( Birma) en mijn vliegtuig vertrekt morgen om 11 uur. Ik vind het best wel spannend want Myanmar is nog niet zo lang toegankelijk voor toeristen en er zijn geen pinautomaten. En ik weet ook niet of ze hier goede internet verbindingen hebben, maar dat lezen jullie de volgende keer dan wel weer.

Ik ga zo nog even een pintje drinken bij Ooze bar met de jongens en dan morgen door naar Myanmar. Weer een nieuw avontuur tegemoet :-)

Liefs Carin

1. Axel:
    10 januari 2014
    Gaat lekker daar zie ik!
  2. Hilde:
    12 januari 2014
    Jij ook gelukkig Nieuw Jaar!!!! Maar zoals jij 2013 hebt afgesloten en 2014 bent begonnen, kan jouw jaar haast niet meer stuk.
    Ik zou zo met je mee die blauwe zee in willen duiken, ja jaloers, maar gun het je zo enorm. Jij straalt altijd, maar nu nog meer dan anders, heerlijk!
    Tof al die nieuwe vrienden, heb niks meer gelezen over Ting en Tong en zie dat als heel positief, je dus niet meer alleen gevoeld, denk ik. Al laat je de mensen achter, de herinnering neem je met je mee. :)
    Thanks voor al je mooie verhalen en foto's!!!!
    Wens je veel plezier in Birma, ben benieuwd welke mensen en avonturen je dat weer gaat brengen. Have fun!!!! Love you x