Ting & Tong

19 december 2013 - Chiang Mai, Thailand

Hallo lieve mensen,

Deze 2 dagen in Chang Mai waren weer een heel bijzondere ervaring. De eerste dag niet meer gedaan dan van de zon genoten met een boekje, wachtend op mijn bezoek de volgende dag in het ziekenhuis. Dat was een avontuur op zich.

Ik had een tuk-tuk chauffeur gevraagd of hij me naar het ziekenhuis kon brengen. Daar aangekomen stond ik ineens voor een drukke balie met allemaal zustertjes met van die ouderwetse kapjes op hun hoofd in blauwe jurkjes en overal alleen maar Thaise letters op de aanwijsborden. Heel bijzonder om te zien allemaal hoe het er hier in een ziekenhuis aan toe gaat. Ik wist m’n god niet waarheen, dus ik meld me aan de balie en vertelde ze dat ik een afspraak heb met Dr. Phillip, maar er was geen 1 zuster die me begreep volgens mij. Het enigste wat ze deden was in het Thais praten en met de vinger naar een andere balie wijzen.

Ik dus naar die andere balie waar ze een heel klein beetje Engels spraken, ik zag aan hun non verbale reacties dat ze niet echt begrepen wie ik moest hebben maar ik kreeg een formulier onder m’n neus geduwd en moest die invullen. Toen ik klaar was kreeg ik een papiertje in m’n handen gedrukt en werd ik terug verwezen naar de andere balie. Ik liet daar mijn papiertje zien en kreeg een plastic kaartje in m’n hand met een nr. en ik werd door gestuurd naar een wachtkamer. Ik vroeg meerdere malen of ze Dr. Phillip kende want daar had ik een afspraak mee maar weinig reactie. Ik ging die wachtkamer in en dacht, volgens mij zit ik niet goed.

En aangezien ik altijd mijn gevoel volg ben ik  terug gelopen naar de balie waar ik het papiertje kreeg en vroeg of er niet iemand was die goed Engels kon. Dit begrepen ze blijkbaar en ik werd naar een zuster gestuurd die wel Engels kon. Ik legde haar uit dat ik een afspraak had bij een chiropractor, Dr. Phillip en vertelde haar dat ik dacht dat ik in een verkeerd ziekenhuis was en toen zei ze dat er hier geen Dr. Phillip was en ze vertelde me dat er nog een ziekenhuis was in Chang Mai  en gaf me een briefje met de naam erop en zei dat ik dat aan de tuk-tuk chauffeur moest laten zien.. Mijn gevoel gaf me gelukkig weer de goede signalen ;-)

De tuk-tuk bracht me naar het andere ziekenhuis en daar moest ik weer een formulier invullen en spraken er meer mensen Engels en ben ik drie kwartier later dan de afspraak was eindelijk bij Dr. Phillip terecht gekomen. Hij heeft m'n rug gekraakt en ik was blij dat ik toch nog bij hem terecht kon. Dit was dus weer een avontuur apart...

Mijn rug voelde meteen beter aan, altijd fijn zo’n chiropractor. Ik ben terug gegaan naar de stad en helemaal opgelucht en blij  ben ik gewoon gaan wandelen door de stad, zonder kaart, gewoon lekker rond dwalen en maar zien waar je uitkomt.

Ik kwam onderweg een markt op straat tegen, kwam weer later in een overdekte grote markt terecht de warrot markt genoemd en heb m'n ogen weer uitgekeken naar alle bijzondere dingen die ze hier verkopen, de geuren, de spullen, de mensen. Wat een ervaring weer. Ik ben door gelopen en stond ineens in Chinatown. En ben in een Chinese Tempel geweest, heel mooi om te zien. Ben verder nog een paar  mooie tempels tegen gekomen onderweg.  Was erg leuk dat rond dwalen door de stad.

S'avonds ben ik na het eten weer een stuk gaan lopen, is altijd weer anders om in het donker door de stad te lopen, het nachtleven word wakker en overal gaan de lampjes aan en ziet het er meteen een stuk gezelliger uit. Ik liep langs Bamboo Cafe en zag daar John zitten, John komt uit Ierland en heb ik in Pai een keer gesproken, die sliep ook bij Mr. Jans Guesthoouse en die vroeg of ik zin had mee een biertje te drinken. Hij was samen met LoeLoe een vrouw uit Zwitserland. Ik heb me kapot gelachen met haar, helemaal in een slappe lach gelegen. Geweldige vrouw. Het was erg gezellig met John en LoeLoe.

Er kwamen verkoopsters die leuke prulletjes aan je willen verkopen en we raakte met hun in gesprek en we lagen weer helemaal dubbel, die twee waren echt leuk. En 1 van hun gaf me 2 grote stuiterballen die als je ze op de grond ketst  licht gaven. In iedere bal zat een visje en ze vroeg  of ik niet 2 huisdieren wilde die me vergezelde  tijdens  het reizen. Ik vond het zo grappig dat ik ze voor 100 bath (2,30) heb geadopteerd. Ik heb ze Ting & Tong genoemd. En heb ook nog 2 armbandjes gekocht van de dames als aandenken aan het plezier wat ze ons gaven. Was echt een hele fijne dag. Nu heb ik dus 2 travelbuddys erbij. En m'n rug voelt een stuk beter dus wat wil ik nog meer... let the fun begin ;-)

Al met al 2 leuke dagen gehad in Chang Mai.

Zo m'n tas inpakken want ik ga morgen vroeg een bus nemen naar Bangkok. Dat word een lange zit van zon 10 uurtjes,  maar ik denk dat ik morgen toch de hele dag gaar ben na deze gezellige avond dus dat komt wel goed..

Tot in Bangkok..

Groetjes van mij en Ting & Tong ;-)

1. Colinda:
    18 december 2013
    Wat fijn met je rug. En wat cool 2 vriendjes erbij.. had je net al even gesproken. Nu geloof ik je voort echt dat alles altijd goedkomt hihi.. xx
  2. Hilde:
    18 december 2013
    Heerlijk om woorden als opgelucht, blij, leuk, gelachen, gezellig, plezier, enz. te lezen. Fijn dat het weer goed gaat en het echte genieten kan beginnen. Ik sta nog steeds te kijken hoeveel moois er te zien is, hier in het hele dorp niet 1 zo'n mooi ding te vinden en daar lijk je erover te vallen. Ook bijzonder te zien hoe al dat eten open en bloot ligt en er toch heerlijk uit ziet. Wens je samen met je nieuwe travelbuddies heel veel plezier toe in Bangkok. xxxx