Benidorm en Villajoyosa

31 augustus 2023 - Benidorm, Spanje

Hallo lieve allemaal,

Vanmorgen toen ik opstond was Mamen nog thuis en we hebben samen ontbijtje gedaan. Mamen is een vlotte vrouw van 64 jaar en we hebben zitten kletsen via een vertaal app, heel grappig om te doen maar het werkt perfect.  Je spreekt in en de app vertaalt het. We gingen op haar balkon zitten en daar heeft ze echt een adembenemend uitzicht over de bergen, echt een geweldig begin van de dag!

Vandaag wilde ik naar Guadalest gaan een dorpje in het binnen land die op m'n bucketlijstje staat, maar er bleek maar 1 bus per dag te gaan en die had ik dus gemist vanmorgen.

Dus ben ik een dagje naar Benidorm gegaan, Benidorm ligt ongeveer 20 km ten zuiden van Altea en is DE toeristenstad van de Costa Blanca maar ik begrijp eigenlijk totaal niet waarom. Naar mijn mening is het  het lelijkste plekje van de Costa Blanca.

Een grote  ongezellige stad waar alleen maar wolkenkrabbers en flatgebouwen staan.

Alles is grijs en grauw en er hangt totaal geen sfeer. Tis er niet normaal druk en je hebt er alleen maar straten vol met mensen, winkels, restaurants, discotheken en bars. Godsgruwelijk zeg haha.

Ik begrijp niet waarom mensen hun welverdiende centjes en vakantie in deze verschrikkelijke stad willen uitgeven en hier willen verblijven. (sorry Kel). Ik heb er een tijd rondgelopen, heb langs de boulevard gelopen,  het strand bezocht en de haven bekeken. Allemaal niet echt je van het..  de zee is wel mooi blauw maar daar is dan ook alles mee gezegt.

Heb wel leuke witte duiven gezien, en als je voer in je handen hield kwamen ze op je zitten...mooitste moment van Benidorm ;-)

Wel hele mooie foto's van zo een niet gezellige stad al zeg ik het zelf, op de fotos is het niet te zien hoe het daar voelde iig :)

Ik ben na een poos weer naar het tram station gelopen, want ik werd niet gelukkig van deze stad en heb de tram naar Villajoyosa genomen. Villajoyosa is een klein dorpje aan de kust z'n 13 km ten zuiden van Benidorm.

Meteen toen ik hier rond ging lopen voelde het anders dan Benidorm. Een fijne sfeer en gezellige leuke straatjes vol met gekleurde huisjes. In Altea is alles wit, in Villajoyosa is alles gekleurd, echt superleuk. Ben nog een poos daar gebleven en ben toen weer terug gegaan naar Altea. Ik was blij dat ik hier naar toe was gegaan en niet in Benidorm was gebleven want van dit dorpje werd ik wel weer gelukkig :)

Heb nog ff een lekkere vette hap gegeten en ben toen naar het appartement terug gegaan.

Ik verplaats me hier op een hoppystep, dat zijn electrische stepjes die overal staan net zoals de go scooters bij ons. Ideaal...

Al met al weer een inspirerend bijzonder dagje gehad.