Guadalest

1 september 2023 - Guadalest, Spanje

Hallo lieve mensen,

Omdat ik eergisteren te veel had gelopen en last had van m'n beentjes heb ik gisteren een heerlijk strand dagje gedaan. Even lekker chille weer aan de zee op een strandbedje. Daarna ben ik weer naar Hollands Glorie gegaan. Hollands Glorie is een Nederlandse Cafetaria die gerunt word door een jong Nederlands stel. Je kan er biefstuk of snitzel met friet eten en alles wat je in Nederland  in de patatzaak kunt krijgen kan je daar bestellen.

Er zitten daar altijd Hollanders op het terras en ik ga daar iedere dag een lekker koud biertje drinken en een praatje maken met de mensen op het terras. Altijd gezellig. Gisteren zaten Cees en Rianne er en daar heb ik tot s'avonds gezellig mee zitten drinken op het terras. Wat hebben we gelachen zeg. Moe maar voldaan ben ik op tijd m'n bed in gegaan want vandaag mocht ik dan eindelijk weer iets van m'n bucketlijstje afvinken. Het 1300 jaar oude kasteel van Guadalest... dat was in eerste instantie ook de reden waarom ik naar Altea was gekomen...

Ik kon er maar niet in mn uppie komen want er ging maar 1 bus per dag heen en terug dus heb ik me toch maar een dagtour geboekt naar het kasteel, ik werd opgehaald in een dorpje wat langs Altea ligt en ik moest dus heel vroeg op om de tram te nemen naar lalbir.

Het was een lange rit, de bus ging eerst een hoop mensen ophalen in Benidorm, en daarna moesten we nog een heel eind rijden maar het was op en top de moeite waard!! We reden een berg op met 90 bochten!  Echt hoog en in de bus was het  al genieten geblazen van het uitzicht.

Wat was alles mooi zeg... niet te beschrijven weer niet, in 1 woord WAUW!

Heel hoog op een berg, en er was een heel groot turqoise kleurig meer en het uitzicht... niet normaal, je kon heeeel ver weg de vallei in kijken... adembenemend mooi weer dit kasteel. O wat ben ik dol op kastelen zeg!

Heb er nu nog 2 op m'n bucketlijstje staan. Het kasteel van Alicante en het kasteel van Xativa. Die wil ik deze vakantie ook nog afvinken iig :)

Nu slapen... bek af. Lekker dromen over kastelen en ridders :-)

Liefs Carin