Daaag Denia, hallo Altea

30 augustus 2023 - Altea, Spanje

Hallo lieve mensen,

Vandaag ben ik vanuit Denia vertrokken met de bus naar Altea.

Altea ligt ongeveer 42 km ten zuiden van Denia. De bustrip duurde ongeveer 1,5 uur en ik moest daarna nog een stuk lopen naar m'n nieuwe logeeradres.

Ik heb voor 3 nachten een kamer gehuurd bij een leuke alleenstaande vrouw, haar naam is Mamen, die een prachtig appartement heeft vlak bij de zee.

Wat een luxe zeg. Echt een mooi appartement heeft ze. Ik ben vanmiddag eerst langs de boulevard gelopen en ben vandaag bij een Hollandse bar gaan eten, gewoon omdat ik zin had in biefstuk met friet. Daar nog een poos gezellig zitten kletsen met een stel Hollanders en genoten van de lekkere biefstuk.

Nadat mn buik vol zat ben ik  op verkenning uit gegaan en ben rond gaan lopen door Altea.

Altea heeft een oud centrum en alles is wit, met veel trappen en leuke gezellig witte straatjes. Deed me een beetje aan Griekenland denken.

Als je helemaal naar boven loopt dan staat daar de Nostra Senyora del Consol, een mooie kerk die echt een  toeristische trekpleister is want het was er gezellig druk. Er stonden kraampjes en alle straatjes en terasjes om deze kerk waren vol.

Je heb vandaar boven een adembenemed uitzicht, en ik heb daar weer optimaal van genoten. Wat geweldig mooi allemaal weer.

Tot nu toe vind ik de Costa Blanca echt te gek mooi!

Vele leuke kleine winkeltjes met de leukste kleding in die kleine witte straatjes en  heb me dan ook een mooie nieuwe jurk gekocht, kon het niet laten :)

Daarna nog even langs de boulevard gelopen en toen naar m'n mooie appartement gegaan, want ik was doodmoe...

Nu lekker slapen ..

Morgen weer een leuke nieuwe dag.