Daaag Denia, hallo Altea

30 augustus 2023 - Altea, Spanje

Hallo lieve mensen,

Vandaag ben ik vanuit Denia vertrokken met de bus naar Altea.

Altea ligt ongeveer 42 km ten zuiden van Denia. De bustrip duurde ongeveer 1,5 uur en ik moest daarna nog een stuk lopen naar m'n nieuwe logeeradres.

Ik heb voor 3 nachten een kamer gehuurd bij een leuke alleenstaande vrouw, haar naam is Mamen, die een prachtig appartement heeft vlak bij de zee.

Wat een luxe zeg. Echt een mooi appartement heeft ze. Ik ben vanmiddag eerst langs de boulevard gelopen en ben vandaag bij een Hollandse bar gaan eten, gewoon omdat ik zin had in biefstuk met friet. Daar nog een poos gezellig zitten kletsen met een stel Hollanders en genoten van de lekkere biefstuk.

Nadat mn buik vol zat ben ik  op verkenning uit gegaan en ben rond gaan lopen door Altea.

Altea heeft een oud centrum en alles is wit, met veel trappen en leuke gezellig witte straatjes. Deed me een beetje aan Griekenland denken.

Als je helemaal naar boven loopt dan staat daar de Nostra Senyora del Consol, een mooie kerk die echt een  toeristische trekpleister is want het was er gezellig druk. Er stonden kraampjes en alle straatjes en terasjes om deze kerk waren vol.

Je heb vandaar boven een adembenemed uitzicht, en ik heb daar weer optimaal van genoten. Wat geweldig mooi allemaal weer.

Tot nu toe vind ik de Costa Blanca echt te gek mooi!

Vele leuke kleine winkeltjes met de leukste kleding in die kleine witte straatjes en  heb me dan ook een mooie nieuwe jurk gekocht, kon het niet laten :)

Daarna nog even langs de boulevard gelopen en toen naar m'n mooie appartement gegaan, want ik was doodmoe...

Nu lekker slapen ..

Morgen weer een leuke nieuwe dag.

Liefs Carin

1. Kelly:
    30 augustus 2023
    Wauw Carin! Dat ziet er allemaal weer toppie uit. Mooi appartement ook.

Ook de gebouwen weer erg indrukwekkend. Het plafond Lijkt wel op een kattenkop.

En je boottrip zag er ook gezellig uit eergisteren.

Hier vandaag bewolkt....
    En d3 vakantie stress is ingezet bij mijn vriendin Lena. Zo leuk hihi... haar eerste echte vakantie.... Ben benieuwd... jij zit nu ook dichtbij benidorm zag ik... Ben benieuwd... denk dat old benidorm het leukste stukje is daar....

Maar eerst genieten in Altea!
    Have fun girl.
    And keep in shining 🥰😘

Dikke kus
    Kelly
  2. Carin:
    30 augustus 2023
    Ja het is overal mooi ☺️ Boven bij de kerk kan je de wolkenkrabbers van Benidorm zien. Bij de Hollandse bar waar ik gisteren heb gegeten zeide ze dat Benidorm leuk is voor 1 dag maar dat ik dan wel weer genoeg zou hebben van die drukte. Ben benieuwd, denk dat ik morgen even ga kijken. Met de tram is het maar 20 min. vanuit Althea. Vandaag ga ik kijken hoe ik in Guadalest kan komen, klein dorpje in het binnenland...