Dagtrip naar Javea

28 augustus 2023 - Jávea, Spanje

Hallo lieve mensen,

Vandaag ben ik naar Javea geweest. Javea is een heel mooi dorpje aan de Costa Blanca zo'n 11 km ten zuiden van Denia.

Je kan met de bus naar Javea maar je kan ook per boot naar Javea en ik ben met de boot gegaan.

Ik had gisteren een retourtje Javea geboekt  met die boot en dat was een heeeel goed idee want dat was echt leuk en s' avonds hadden we een prachtig uitzicht met een mooie oranje skyline. Super genoten!

Javea was ook geweldig. Ben naar de oude binnen stad gelopen en heb daar een  beetje rond gestruind.  En ik heb 2 hele bijzondere kerken bezocht, de Fortkerk van St. Bartholomeus en  de Onze-Lieve-Vrouw van Loreto-kerk.

Heb wat door de smalle straatjes gelopen, en heb lange wandeling langs de mooie boulevard gelopen.

De haven van Javea was ook erg mooi want vandaar had je een geweldig uitzicht op Javea.

Al met al heb ik weer optimaal genoten vandaag.

Zometeen mn koffer weer inpakken want mijn tijd in Denia zit er al weer op.

Morgen naar Altea. daar heb ik  voor 3 nachten een mooi plekje geboekt..