Da Lat

1 april 2011 - Da Lat, Vietnam

Hallo lieve mensen,

Zoals ik in mijn vorige mail al schreef is het hier niet zo’n best weer, maar het is gelukkig iets warmer dan een paar dagen geleden en ik kan gewoon zonder das en soms zelfs zonder jas lopen nu.

Da Lat is een leuk gezellig stadje, en je kunt zien dat de Frans kolonisten hier zijn geweest want er zijn vele huizen in de Franse stijl gebouwd en ze hebben hier zelfs een kleine Eifel toren.

Ik heb een easy-rider ingehuurd hier om met mij rond te rijden, een easy-rider is iemand die met zijn motor overal met je naartoe rijd en je vele dingen laat zien. De bestuurder noemde zichzelf Mr. Noodle en het was een hele leuke humoristische Vietnamees waar ik veel mee heb gelachen. Hij wist me heel veel te vertellen over Vietnam en ik heb veel van hem geleerd.

We zijn de binnenlanden ingereden, door de bergen, dat was schitterend. We zijn naar een zijdefabriekje gegaan, daar kon ik zien hoe ze zijde maken, erg interessant. We zijn naar een grote waterval geweest, de elephant waterval genoemd. Erg mooi daar. We zijn naar een tempel geweest met een grote lachende Boeddha, en naar een bloemenkwekerij.

We hebben samen geluncht bij een lokaal restaurantje, hier hebben we heerlijke Pho noodlesoep gegeten. Daarna zijn we nog naar koffieplantages geweest en naar een rijstwijn makerij ook heel interessant.

En als laatste zijn we naar Crazy House gegaan in Da Lat, dit huis heeft een beetje weg van Gaudi in Barcelona die bouwde ook een beetje in die stijl. Je kunt kamertjes huren hier en de eigenaresse woont in dit huis. Het was erg apart en gaf me soms een beetje het gevoel dat ik in de Efteling liep.

Ik ben ook nog een dagje naar het Flowerpark geweest hier, dat was ook erg mooi, heb daar een dagje rondgelopen tussen al die mooie bloemen.

Ik heb Jeff nog even gezien en we hebben gezellig een biertje gedronken, hij is gister door gegaan naar Nha Trang een plaatsje aan de kust, en ik heb een kaartje voor de bus gekocht vandaag. En ga morgen door naar Nha Trang, even weer naar de zee, hoewel het denk ik te koud is om aan het strand te gaan liggen….

Tot schrijfs..

Liefs Carin xxx

1. TINA:
    3 april 2011
    hee zus

Jee ben blij te horen dat het weer iets beter is daarzo.
    Nou hier was het afgelopen zaterdag behoorlijk warm kwam goed uit aangezien ik op een boot zat ha ha
    Heerlijk op het dek dan.
    ben net terug maar jee zeg ben vermoeider als toen ik ging ha ha maar wel ontzettend veel plezier gehad.
    Raar om nu van je te horen dat het te koud is om op het strand te liggen dat verwacht je daar niet.
    Meisje wat gaat de tijd toch snel alweer april.
    nog een kleine 2 maanden voor je,nou geniet er nog maar lekker van.
    Je zus Tina
  2. Ellen kempen:
    4 april 2011
    hallo carin hier een reactie van ellen en toon weet je nog mekong delta...wat een mooie fotos van dalat ik heb er spijt van dat we er niet heen zijn gegaan..wij zijn alweer een paar daagjes in nederland,en klopt zaterdag was geweldig mooi weer,als jij nu in na-trang bent dan moet je wel mooi weer hebben....hadden wij ook 2 weken geleden...ik kan me niet voorstellen dat je niet lekker op strand kan liggen...laat maar eens horen wat je van na-trang vind...trouwens wat een mooie fotos van de mekong groetjes ellen en toon uit venray....doei doei