Nha Trang

9 april 2011 - Nha Trang, Vietnam

Hallo lieve mensen,

Het weer in Nha Trang was gelukkig stukken beter dan in Da Lat, blijkt dat het in Da Lat zo koud was omdat het hoog in de bergen was. In Nha Trang is het de hele week goed weer geweest en overdag was het lekker warm zodat ik toch lekker aan het strand kon liggen en wat toertjes heb kunnen doen.

Ik ben Jeff weer tegen gekomen, en we hebben Sheesha pijp gerookt. Jeff is een paar dagen geleden weer verder gegaan naar het noorden. Ik kwam ook een stelletje tegen die ik in Thailand op het eiland Kho Tao heb leren kennen. Murphy en Maria, Murphy werkt hier nu als duikinstructeur en kent vele lokale mensen hier en ook andere duik instructeurs en ik ben met hun een avondje op stap geweest…wat erg gezellig was.

Ik ben naar Monkey Eiland geweest met een boot, dit is een eiland waar vele apen leven, je kon er ook even kennis maken met een olifant en je kon op een struisvogel rijden. Dat was wel even een grappige gewaarwording om op zon beest te zitten.

Verder heb ik lekker genoten van het strand hier en ben naar een tempel en een pagoda gaan kijken.

Morgen ga ik terug naar Ho Chi Minh (Saigon) waar ik tot 12 april blijf. Dan vlieg ik terug naar Bangkok. Het was de bedoeling om na Vietnam naar de Filippijnen te gaan maar mijn plannen zijn gewijzigd.

Ik ben nu al een half jaar aan het reizen, en het is geweldig om zoveel moois te mogen zien en meemaken, maar ik wil ook graag wat leren tijdens deze reis. Ik wil al een tijdje de Vipassana meditatie leren en dat kun je doen in een tempel in Chiang Mai in Thailand. De Vipassana meditatie is een inzicht meditatie, op deze sites kun je lezen wat het precies inhoud.

Ik had al meerder malen een mailtje gestuurd naar de tempel of er plaats was maar steeds weer kreeg ik bericht dat de tempel volgeboekt was. Totdat ik pas geleden een berichtje kreeg dat er eindelijk een plekje was in de tempel. Ik ben erg blij dat ik toch de kans krijg om in deze tempel te mogen verblijven en de Vipassana meditatie retreat kan gaan doen.. En dus heb ik mijn plannen gewijzigd en ga ik niet naar de Filippijnen.

Ik ga de Vipassana silent meditation retreat doen, dat wil zeggen dat ik 21 dagen in de tempel verblijf daar waar de monniken wonen. Dat wil ook zeggen dat ik 21 dagen geen contact heb met de buitenwereld, witte kleding draag, geen computer kan gebruiken, geen boeken kan lezen, geen telefoon kan gebruiken, niet mag roken, 2x per dag een maaltijd krijg en 21 dagen niet met andere mag praten dan alleen maar 1x per dag met een monnik. Zodat ik alle tijd kan besteden om Vipassana meditatie te leren.

Ik verblijf in de tempel van 16 april tot en met 6 mei, en ik ben dus jarig in de tempel, dat word een hele stille verjaardag dit jaar, dat is weer eens wat anders.

In mijn volgende blog zal ik het adres en een telefoonnummer of email van de tempel doorgeven zodat in geval van nood ik toch bereikbaar ben.

Tot schrijfs..

Liefs Carin xxx

1. TINA:
    10 april 2011
    Hallo Zus.

Jeee wat een nieuws meisje 21 dagen in een klooster KNAP HOOR.
    NIET ROKEN nou meisje je kan er dan zeker mee stoppen na die tijd ha ha.
    GEEN TELEFOON BIJNA NIET PRATEN EN GEEN CONTACT MET DE BUITEN WERELD het is nog al wat.
    Maar zeker dapper te noemem dat je het doet.
    Ja en dat je er van leert dat is zeker want dan zit je daar zeker op de goede plaats.
    Goed mediteren is moeilijk en ook zeker niet voor iedereen weggelegd.
    Dat wordt inderdaad een zwijgzame verjaardag ha ha maar dat heeft toch ook wel weer wat, is weer eens wat anders ha ha.
    Maar carin mocht je het niet volhouden mag je toch wel eerder weg hoop ik ha ha.
    Nou zus ik wens je een hele goede en leerzame tijd daar toe, en wil als je thuis komt dan ook alles er van horen hoe het daar is gegaan.

Liefs je zus Tina
  2. Solaica de Vaan:
    11 april 2011
    Wow... dat lijkt me een geweldige ervaring, ben zeer benieuwd naar je verhaal na die 21 dagen! :-) Succes!
  3. sjan:
    12 april 2011
    Hallo carin even een goede raad van je moeder
    wat ga je nou doen heb je goed nagedacht en weet je
    wat het in houd vroeger was dat drie dagen en dat
    was alheel erg maar 21 dagen lijkt me absurt dus
    slaap er nog eens een paar nachtjes over
    groetjus je moeder
  4. patricia:
    19 april 2011
    ha lieve caatje RESPECT GIRL !!! ik wens je alle goeds ! veel liefs en ik denk aan je ! patricia