Goodbye Vietnam, hello Thailand

13 april 2011 - Bangkok, Thailand

Hallo lieve mensen,

Gister middag heb ik afscheid genomen van Vietnam, en ben ik vanuit Saigon naar Bangkok in Thailand gevlogen.

Ik wist niet dat het Thaise Nieuwjaar werd gevierd. Dus dat was wel even een leuke verrassing. Het Thaise Nieuwjaar wordt Songkran genoemd en er is hier dan 4 dagen 1 groot feest, van 12 april tot 16 april. En niet zomaar een feest. Er is hier 4 dagen een waterfestival. Dat wil zeggen dat iedereen op straat met water kanonnen elkaar nat spuit, emmers water naar elkaar gooit en elkaar met bloem besmeerd. Het is het grootste watergevecht ter wereld. En ik moet zeggen ik heb nog nooit zoiets gezien, in 1 woord geweldig!

Het is onmogelijk om over straat te lopen zonder dat je nat word of zonder dat je onder de witte bloem zit. En ik kan dan ook helaas geen foto’s maken omdat mijn camera dan nat word. Maar ik heb 2 filmpjes toegevoegd die ik op you tube heb gevonden, zodat jullie toch een beeld krijgen van hoe het er hier nu aan toe gaat.

Zoals je ziet is het 1 groot water gekkenhuis hier en ik vind het super dat ik dat mee kan maken.

Morgen vlieg ik door naar Chiang Mai, daar ontmoet ik een stel mensen die ik tijdens mijn reis heb leren kennen, Joeri uit Nederland waar ik een paar weken in Laos mee heb gereisd, een stel meiden die ik in Sihanoukville in Cambodja heb leren kennen en Jeff die ik ook in Cambodja heb leren kennen. Het is geweldig om al die mensen weer te zien, ze zijn allemaal naar Chiang Mai gekomen om het Thaise Nieuw jaar te vieren en morgen ga ik dan ook met hun de hele dag feesten en vele mensen nat spuiten. Dat wordt lachen.

Overmorgen ga ik dan naar de tempel, ik moet daar om 2 uur aanwezig zijn, waarna ik om half 3 een demonstratie krijg en om 4 uur is de openingsceremonie.

Hier nog even een link van het boeddhisten centrum:

Ik heb wat filmpjes en foto’s gevonden van de tempel, en hoe het er aan toe gaat tijdens de retraite. Ik heb zoveel mogelijk info verzameld zodat jullie je in ieder geval geen zorgen hoeven te maken over waar ik ben en wat ik doe. (dus mam, maak je aub geen zorgen..)

De tempel:

De Cursus:

Dit is voorlopig mijn laatste blog, als ik uit de tempel kom horen jullie weer van mij. Ik ben jarig in de tempel dus als je geen antwoord krijgt op felicitaties weten jullie waarom.

In noodgevallen ben ik hier te bereiken:

International Boeddhisme Center
Wat Phradhatu Doi Suthep Rv.
T. Suthep, A. Muang, Chiang Mai, Thailand 50200
Telephone: (66) 0 5329 5012; E-Mail: [email protected]

Ik ga me nog even wat mensen naspuiten buiten....tot over 3 weekjes lieve mensen.

Liefs Carin xxx

1. Jacqueline:
    13 april 2011
    Hey mupke,

Voorlopig de straat dus niet op zonder waterproof make-up haha. Veel plezier en tot snel :-)

x Jacqueline
  2. Helma:
    13 april 2011
    hey meisje

maak er iets van daar in die tempel we horen wel hoe het geweest is groetjes leo en helma
  3. TINA:
    14 april 2011
    Hai Zus.

Nou dat gaat er lekker ruig aan toe ha ha.
    Inderdaad Carin wel waterproof mascara gebruiken anders ben je net Alice Cooper ha ha.
    Ik wens je heel veel leerzame momenten toe daar in de tempel zou het ook wel leuk vinden om zoiets mee te maken.
    GENIET ERVAN en je weet ik wil er alles over horen als je thuis bent.
    Liefs je zus Tina