Daag Gandia, halloo Denia

26 augustus 2023 - Dénia, Spanje

Hallo lieve mensen,

Vanmorgen om 11 uur heb ik uitgecheckt bij Toody en haar man in Gandia.

Ik heb 4 hele  leuke dagen gehad in Gandia  en bij deze mensen en Toody was erg lief en zorgzaam. Ze had iedere morgen een ontbijtje klaar staan voor mij en ik kon zoveel koffie maken als ik zelf wilde.

Ik vond het heel leuk om zo te mogen overnachten gewoon bij de mensen thuis. Was wel even wennen want je bent toch gewoon als vreemde in het huis van andere vreemde.

Ik raad het dan ook aan om de app AirBnB te downloaden want dit kan ook in Nederland en andere landen en is een stuk goedkoper dan hotels.

Ik heb de bus genomen om half 1 in Gandia en een uurtje later was ik in Denia. Ik heb onderweg genoten van het uitzicht, altijd weer mooi om te zien die bergen en palmbomen die ik zo mis in Nederland.

Aangekomen in Denia moest ik op zoek naar het huis van Claudia, Claudia woont samen met haar man en moeder en hond in Denia.

Ik geniet hier echt van, de uitdaging steeds weer, mezelf prikkelen...uit de comfortzone stappen, zo de wijde wereld in op plaatsen waar ik nog nooit ben geweest en alles in een andere taal.

Mijn passie is dit toch echt wel...het alleen rond trekken. Heb het gemist!

Na een tijdje lopen, (lang leve de GPS!) kwam ik dan aan bij Claudia. Een leuke meid zo op het eerste gezicht, ze kent helaas geen Engels maar dat maakt niks uit.

Een leuke kamer, een heel goed bed met een toppie matras,  een prachtig schoon huis, een badkamer met ligbad en vriendelijke gastvrije mensen..wat een kadootje weer zeg.

Claudia gaf me heerlijke watermeloen en ik was helemaal gelukkig :)

Ik had in de bus een tripje met de boot geboekt dus ik moest er alweer snel vandoor.

De trip op de boot was heerlijk en heel gezellig. We zijn langs de kust gevaren naar een blijkbaar bekende grot, de mensen op de boot waren erg leuk en heb me rot gelachen om een Engelse leuke familie.

Daarna ben ik meteen door gegaan naar het geen wat me hierheen bracht, het kasteel.

Zoals jullie misschien nog wel weten van mn vorige reizen ben ik dol op kastelen en oude gebouwen. Maar dit kasteel was wel heel bijzonder, Castell de Denia. Het kasteel werd gebouwd door de Almoravieden in de 11e en 12e eeuw. Heel oud dus...en een heel verhaal leeft daar.  Je ziet het kasteel meteen als je aankomt in dit dorp. Het is echt super groot en hoog.

Ik heb hier uren rond gestruind... wat een indrukwekkende plek zeg... wauw!

En het is zo hoog dat je over heel Denia en de haven uit kunt kijken. Ik heb optimaal genoten! Wat een geweldige dag weer zeg..

Wat gaat de tijd ook snel als ik zo aan het reizen ben... heb echt tijd te kort om alles te doen en te zien  wat ik wil.

Het werd al donker toen ik uit het kasteel kwam. Morgenavond ga ik nog een keer maar dan als het donker is, lekker spannend en ik ben benieuwd naar het uitzicht daarboven als  de lichtjes branden in Denia.

Ik heb daarna nog wat rond gelopen in Denia, wat een verschil met Gandia zeg.

Ik ben opslag verliefd geworden op Denia en heb nog niet eens alles gezien. De sfeer hier ook en de energie... ja hier zou ik wel kunnen wonen.

Ik wil nl al best een tijde graag in Spanje gaan wonen en dit tripje is er ook om rond te kijken waar ik het leuk vind en waar ik wel zou kunnen wonen. Nou Denia staat nu aangevinkt op mn lijstje :)

Ik heb nog heerlijk uit gegeten  en had natuurlijke een Spaans gerecht gekozen, Paella! Erg lekker was  het.

Morgen ga ik op verkenning uit, ik heb iig alvast een dag extra geboekt hier... dus geen 2 maar 3 nachten in Denia! :)

Liefs Carin