Hot Hot Hot in Gandia

25 augustus 2023 - Gandia, Spanje

Hallo lieve mensen,

Hier weer even een berichtje vanuit Gandia. Het is leuk in Gandia, maar ik denk dat hier de laatste dagen van de hittegolf in Spanje zijn aangebroken.

Het is hier 38 graden en pal in de zon denk ik wel 41 graden. Te heet om dagtripjes te maken naar andere dorpjes.

Ik lig dan ook veel aan het strand, daar waait een fijn briesje en kan ik af en toe af koelen in de zee. Ook niks mis mee om een paar dagen uit te rusten, beetje te lamballen en een boekje te lezen  op het strand.

De stranden zijn mooi schoon hier en het water van de zee is prachtig helder dus dat is fijn.

Ik heb een bezoekje gebracht aan een museum hier, het Faller museum. Dat was leuk om te zien maar ik ben het hele verhaal vergeten wat het nu precies in hield allemaal. Had iets te maken met een traditie van hier volgens mij...

Dit is mijn laatste dag in Gandia, vandaag ga ik de visserswijk bekijken en ga ik weer lekker een strandbedje huren op het strand en chillen.

Het word weer heeel warm vandaag. Vanaf morgen gaat de temperatuur weer naar beneden dus dat is fijn.

Ik heb mijn plannen gewijzigd, ik zou hierna naar Benidorm gaan maar Toody, m'n gastvrouw, vertelde dat ik het daar hoogstwaarschijnlijk niet zo mooi ga vinden omdat er wolken krabbers staan langs het strand en het niet echt een plek was om lang te blijven.

Ik heb mn boeking daar dus ook geannuleerd en heb 2 nachten geboekt in Denia, een klein dorpje aan de kust zo'n 40 km zuidwaarts van Gandia.

Nou lieve mensen ik zit alweer te zweten hiero dus ik ga mn handdoek pakken en naar het strand.

Jullie horen weer van mij als ik in Denia ben.