Goodbye Cambodia, hello Vietnam

23 maart 2011 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Xin chao, ( hallo in het Vietnamees)

Mijn laatste avond in Cambodja was erg gezellig, de eigenaar van mijn guesthouse had een barbeque georganiseerd voor de gasten en voor zijn familie. Helaas kon ik niet zo heel lang blijven want mijn wekkertje ging al vroeg af omdat ik om half 7 op werd gehaald. Mijn bus naar Vietnam vertrok al om 7 uur. De rit naar Vietnam duurde langer dan verwacht, in totaal 15 uur in de bus gezeten.Dat was weer een lange zit.

De bus ging naar Ho Chi Minh City, het vroegere Saigon. Ik kwam daar s'avonds aan, heb een guesthouse gezocht en ben vroeg mijn bed in gegaan omdat ik behoorlijk gaar was van de lange rit.

De volgende dag ben ik rond gaan wandelen in de stad, het straatbeeld was weer even wennen, erg druk en chaotisch, weinig auto's maar heel veel brommers. Momenteel zouden er 6 miljoen brommers zijn op 8 miljoen inwoners en dan nog eens 2 miljoen brommers die niet staan geregistreerd. Vele winkels en restaurantjes en veel heel veel mensen.

Ik had via facebook vernomen dat Jeff, die ik in Sihanoukville heb leren kennen ook in Ho Chi Minh city was, dus had ik met hem afgesproken om samen naar het War remnants museum te gaan. Er is zoals jullie wel weten en lange oorlog geweest in Vietnam, en in het museum kon je zien en lezen wat er allemaal is gebeurd hier. Gruwelijke dingen zijn er gebeurd, en er is tijdens deze oorlog een chemisch wapen gebruikt, er werden miljoenen liters Agent Orange gesproeid over Vietnam, en vandaag de dag worden er nog steeds gehandicapte kinderen geboren door die chemische stoffen van tijdens de oorlog. Het was niet altijd leuk om die dingen te lezen en te zien in het museum maar wel weer erg interessant om te weten wat er allemaal is gebeurd hier.

Ik heb wat fotos gemaakt van tekst zodat jullie ook kunnen lezen wat er is gebeurd.

Verder heb ik niet zo veel gedaan in Ho Chi Minh City, ik wilde naar de Cu Chi tunnels gaan, dit zijn de ondergrondse tunnels die vietcong gebruikte in de oorlog, maar omdat ik me niet zo lekker voelde, (ik denk iets verkeerds gegeten) heb ik die tour afgezegd.

Ik heb voor morgen een 3 daagse tour over de Mekong Delta op het programma staan, Jeff heeft besloten deze tour ook te boeken dus die gaat gezellig mee.

Na die tour horen jullie weer van  mij....

Liefs Carin xxx

1. TINA:
    23 maart 2011
    Xin chao Carin ha ha
    Jee een busreis van 15 uur ja daar wordt je zeker gaar van pfffffff.
    Ik hoop dat het nu inmiddels wat beter met je gaat.
    Misschien inderdaad wat verkeerd gegeten.
    Had ook gelezen op facabook dat het heel erg warm daar was,ik hoop dat je nu wat beter slaapt
    Ja vershrikkelijk wat daar allemaal gebeurd is met dat chemische spul.
    Hier alles oke en gaat alles zijn gangetje ik heb nogsteeds je pakketje niet gehad maar dat zal nog wel komen.
    Morgen naar de huisarts krijg ik te horen of dat ik nog gerevaliedeert kan worden ,ben benieuwd.
    Het ga je goed
    Je zus Tina
  2. Colinda:
    23 maart 2011
    Heee :)

Zo wat een lange rit weer maar natuurlijk de moeite waard!! Echt super wat je daar allemaal ziet.. Echt een ervaring om trots op te zijn!!
    Geniet er maar van..

LiefS Dennis en COlinda
  3. Jeanne:
    24 maart 2011
    Hoi Carin

Nou je maakt en ziet veel en zo'n busreis van 15 uur is niet mis.
    Maar het is wel de moeite waard toch !!!
    Al wat je gezien en meegemaakt hebt pakt niemand je af.
    Harstikke indukwekkend wat je allemaal meemaakt..
    Geniet er nog maar van en reis ze.

Groetjes Jeanne