Goodbye Thailand, hello Indonesia!

19 februari 2014 - Hua Hin, Thailand

Sawadee ka,

Wat een heerlijke stad is Hua Hin en hou het hier al best een tijdje vol.

Overdag iets leuks doen of naar het strand en ’s avonds beetje struinen over de night market of lekker in mijn kamer een filmpje kijken, heel relaxed allemaal.

Omdat ze hier zo’n mooi treinstation hebben wilde ik daar graag een keer gebruik van maken en ben daarom met de trein een dagje naar Phetchaburi gegaan. Je hebt verschillende treinen hier, ééntje  voor  de toeristen en ééntje waar de Thaise mensen mee reizen.  De trein waar de meeste toeristen mee reizen is een stuk luxer dan de lokale trein maar die is ook stukken duurder. En omdat ik het leuk vind om gewoon tussen de lokale mensen te zitten heb ik een kaartje gekocht voor de lokale trein. Ik betaalde 13 bath, dat is 0,29 euro cent, dat is dus bijna voor niks.

De rit naar Phetchaburi duurde ongeveer  1,5 uur en ik heb 1,5 uur gestaan in de trein (wat ik overigens helemaal niet erg vond) en volgens mij was ik ook de enige buitenlandse in de trein, tenminste wel in de wagon waar ik in stond. De lokale trein zat ram vol en overal stonden en zaten mensen. Het is ook heel chaotisch in zo’n trein  want bij iedere treinhalte stappen  er mensen met volle manden eten en drinken in wat ze willen verkopen, en ze lopen dan door de drukte te schreeuwen wat ze te koop hebben. En bij de volgende treinhalte stappen ze dan weer uit en komen er nieuwe mensen met eten en drinken te koop. Wel heel leuk om dit zo allemaal van dichtbij mee te maken.

Phetchaburi zelf stelt niet zoveel voor maar er zijn hier best wel wat oude tempels en aangezien ik wel van oudheden hou wilde ik die dus gaan bekijken. Ik ben naar Phra Nakhon Khiri  historical park gegaan, deze ligt op een heuvel van 92 meter hoog met uitzicht op de stad. Het park bestaat uit drie groepen gebouwen, gelegen op de drie toppen van de 92 meter hoge heuvel. Het gehele complex is gebouwd als een zomerpaleis van koning Mongkut , en is gebouwd rond 1860.  Op de heuvel leven ook vele apen. Het was een hele klim naar boven maar wel heel leuk, want tijdens het wandelen heb je een prachtig uitzicht en natuurlijk al die leuke apen om je heen. Ik heb maar 1 tempel kunnen bezichtigen want de laatste trein ging al om 4 uur terug en de heuvel nam best wel veel tijd in beslag.

Een paar kilometer buiten Hua Hin ligt de Artist Village, dit is een complex waar kunstenaars hun kunst maken en verkopen. Ik hou wel van kunst en ben daar naar toe gewandeld om die kunst te gaan bekijken.  Artis Village is een gezellig klein hippie dorpje en er hangt en staat veel kunst. Heel leuk om even gezien te hebben. Ik kwam onderweg een olifanten opvang centrum tegen en ben daar ook even gaan kijken.

En omdat Hua Hin een vissersdorpje is ben ik ook nog even langs de vismarkt gelopen,  zoveel vis en andere lekkernijen uit de zee had ik nog nooit bij elkaar gezien.

Ik heb een hele fijne tijd gehad in Hua Hin, heerlijk gerelaxed en veel gezien en heb alle vier de leesboeken die ik in Bangkok had gekocht uitgelezen. Maar morgen is de laatste dag van mij Thaise visum en het word weer tijd voor verandering en wat spanning en avontuur. Dus ik heb een ticket geboekt naar Indonesie.Ik ben al naar Bali en Java geweest maar Sumatra heb ik nog niet bezocht. En ik ga nu naar het Noorden van Sumatra.

Morgen vroeg ga ik met de bus terug naar Bangkok, om half 5 vertrekt mijn vliegtuig naar Medan de hoofdstad van Sumatra. Ik slaap 1 nachtje in Medan en ga dan de volgende dag  door naar Bukit Lawang een piepklein dorpje midden in de jungle. Ik heb daar een guesthouse geboekt voor 5 nachten. Bukit Lawang en de  jungle daar staan bekend om de orang oetangs en ik ga eens kijken of ik die daar midden in de jungle kan bekijken.

Heb er zin in! Indonesie here i come!

Liefs Carin

1. Bert:
    Carin,

Stoer, op bezoek bij oerang oetangs. Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen met die lieve dieren.

Gr
    Bert
  2. Hilde:
    19 februari 2014
    Wat had ik graag met je mee door dat kunstenaarsdorpje willen lopen, echt super gaaf!!!! En zo ga je van de olifanten naar de apen en nog wel met de lokale trein gereisd, stoer hoor! Ik zie net voor het eerst een filmpje staan, heb tot nu toe alleen maar foto's gezien, dus ga ff kijken of er nog meer zijn die ik heb gemist. Geniet van Indonesië! Love you xxxx
  3. Hilde:
    19 februari 2014
    aha zijn oude filmpjes, gelukkig niks gemist dus, hihi. x
  4. Solaica de Vaan:
    19 februari 2014
    O spannend, een nieuw avontuur! Ik ben benieuwd hoe Sumatra bevalt... :-)
  5. Axel:
    20 februari 2014
    lekker bezig meid!! xx
  6. TINA:
    21 februari 2014
    Op weer naar een nieuw avontuur
    Geniet ervan meisje xxx