Koh Phayam

6 februari 2014 - Pran Buri, Thailand

Hallo lieve mensen,

Zoals jullie weten heb ik donderdag 30 januari de nachtbus genomen naar Ranong. Het was een lange nacht want ik kan nooit slapen in de bus. In de bus heb ik Dirk uit Duitsland leren kennen. We kwamen s'morgens om half 6 aan op het busstation in Ranong. Vandaar uit hebben we een taxi genomen naar de pier. Daar aangekomen moesten we wachten tot half 10 op de boot naar Koh Phayam omdat er nog geen water was. De boottocht was heel leuk, en duurde ongeveer 2 uur.

Na een lange bus en boot reis kwamen we dan eindelijk aan op Koh Phayam. We hadden nog geen slaapplaats en dus moesten we op zoek naar een plekje om te slapen.

Omdat het Chinese Nieuwjaar was en er vele Thaise mensen waren om dat te vieren was het dat weekend erg druk op het eilandje en op de meesten plaatsen was het vol, en de bungalows die wel vrij waren die waren heel duur dus dat was even balen.

Totdat Mr Gao naar ons toekwam en die zei ik heb nog wel een huisje waar mijn personeel inslaapt met  2 slaapkamers,  met een gezamelijke douche als jullie willen dan laat ik mijn personeel even ergens anders slapen en kunnen jullie daar  slapen. En dat hebben we dus gedaan. Het was een leuk huisje, en ik was blij dat we toch nog iets hadden gevonden. Toen we onze spullen uitgepakt hadden en wat gingen eten leerde we Alison kennen, een vrouw uit Engeland die een weekje op vakantie was.

Koh Phayam is een piepklein eilandje in de Andaman zee, Het is 10 km lang en 5 km breed. Er zijn op dit eilandje geen auto's, alleen scooters en dat is heel relaxed en er is overdag geen stroom, alleen s'avonds van 6 tot 10 uur, daarna is alles donker. En omdat het s'avonds zo donker was kon je een prachtige sterrenhemel zien. Zoveel sterren had ik in lange tijd niet gezien.

Ik had me een scootertje gehuurd en kon zo fijn het eilandje rond. En het eilandje is wonderschoon. Er zijn hier vele prachtige vogels en ik heb er 1 vanuit de verte kunnen fotograferen. Ik heb een gezellige tijd gehad met Dirk en Alison, overdag lekker aan het strand en s'avonds ( omdat er anders niet veel te doen was) gezellig aan de Sangsom, dit is Thaise rum, en met limoentjes en soda is dit spulletje erg lekker.

Ik had er even niet bij stil gestaan dat mijn visa weer bijna was verlopen en dus moest ik weer een visarun gaan doen. Ik heb dus na 5 dagen Koh Phayam mijn spullen gepakt en ben terug gegaan naar Ranong. Alison is met me mee gegaan naar Ranong en die ging door naar Bangkok en terug naar huis. We zijn met de speedboot terug gegaan dat ging een stuk sneller en we waren er binnen 45 minuten.

In Ranong kan je een visarun doen naar Myanmar. Ik heb 1 nachtje in Ranong geslapen en had hier een schattig klein bungalowtje. Vanmorgen ben ik  om half 9 met de taxi naar de plek gegaan waar je die visarun kon doen, eerst de paspoort controle en een stempel van Thailand in je paspoort laten zetten en toen moest ik met een boot naar Myanmar. De boottocht duurde een uurtje en toen ik in Myanmar aan kwam moest ik daar weer naar een paspoortcontrole, hier moest ik 10 dollar betalen en kreeg ik een stempel in mijn paspoort. Daarna weer terug met de boot en weer terug naar de paspoort controle en heb nu weer een stempel gekregen voor 15 dagen Thailand. Best een gedoe allemaal maar wel leuk zo'n klein avontuurtje op en neer naar Myanmar.

Ik heb besloten om niet terug te gaan naar Koh Phayam, het was heel leuk en relaxed daar maar na 5 dagen alleen maar strand hangen en Sangsom drinken en geen stroom overdag en na tienen wil ik wel weer een beetje leven in de brouwerij. En ik dacht ik ga naar Hua Hin, dit is een stad aan de zee iets meer naar het noorden. Hier kan ik dus en naar het strand en er is wat meer te beleven s'avonds.

Ik had een buskaartje gekocht en ze zeide dat ik over moest stappen in Pranburi en van daaruit door kon naar Hua Hin. De busrit naar Pranburi duurde 7 uur. En ik kwam om half 9 s'avonds aan in Pranburi. Hier wilde ik een kaartje kopen voor de bus naar Hua Hin maar wat bleek, de laatse bus naar Hua Hin ging om 7 uur en ik kon dus niet door naar Hua Hin. Ik slaap nu dus 1 nachtje in Pranburi, en ik neem morgen de bus naar Hua Hin. Kijken wat daar te beleven valt....

Liefs Carin

1. Solaica de Vaan:
    7 februari 2014
    Mooie foto's weer Carin, ziet er fantastisch uit daar. Koh Phayam had ik nog nooit van gehoord... is het een beetje te vergelijken met Koh Phi Phi? Zo te horen vermaak jij je in ieder geval prima. Have fun!
  2. Colinda:
    Wauww prachtig weer.. Nice pictures. Geniet ervan. Xx
  3. TINA:
    Jeetje zus
    Wat jij allemaal al niet meemaakt
    Ik vind het allemaal echt knap wat je allemaal doet
    Respect hoor
    Hoop dat het allemaal gelukt is wat je wil gaan doen . Liefs Tinaxxx
  4. Axel:
    9 februari 2014
  5. Hilde:
    11 februari 2014
    Heb zo'n respect dat je zonder enige zekerheid door een vreemd land durft te reizen en de dingen kan nemen zoals ze komen, zo flexibel! Een echt avontuur.