Koh Samet

19 mei 2011 - Koh Samet, Thailand

Hallo lieve mensen,

Koh Samet is geweldig! Het is een eilandje van 7 kilometer lang en 3 kilometer breed en het is erg leuk hier, de stranden zijn mooi en de mensen erg vriendelijk. Het regent hier gelukkig stukken minder dan in Chiang Mai, heel af en toe een buitje maar voor de rest is het erg warm en is er veel zon en ik ben dan ook weer lekker verkleurd door het zonnetje. We hebben dankzij een Nederlander (Peter) die hier woont en die we tegenkwamen toen we op zoek waren naar een plekje om te slapen een goedkoop guesthouse gevonden, Skyfriend guesthouse, en we hadden allebei een grote kamer voor 500 bath ( 11 euro per nacht).

Er zijn vele leuke strandtentjes hier en in de avond ziet alles er erg gezellig uit met al die gekleurde lampjes overal. Nathalie en ik zijn iedere dag naar het strand geweest en in de avonden waren we in 1 van de leuke strandtentjes te vinden. We hebben een dagje een toer gedaan met een speedboot die ons naar 3 andere kleine eilandjes bracht. Hier hebben we gesnorkeld en ik heb inktvissen gezien, ik had al vele soorten vissen gezien maar nog geen inktvissen dus dat was wel bijzonder.

We hebben ook een dag vrijwilligerswerk gedaan. We kwamen 2 vrouwen tegen, Vanessa en Kris, die op zoek waren naar vrijwilligers die mee wilden helpen om de school ( er is maar 1 schooltje hier)en alles erom heen schoon te maken zodat de kinderen van het eiland weer naar school konden. Nathalie en ik besloten dan ook om te gaan helpen. Het was hard werken maar het gaf ons een goed gevoel om iets te kunnen betekenen voor de kinderen hier op het eilandje.

We hebben daar mensen leren kennen die in het guesthouse langs de onze verblijven en die vroegen of we zin hadden om mee te eten die avond op het strand samen met de mensen die hier wonen. Het eten was erg lekker en we hebben een gezellige avond gehad met de mensen die hier wonen.

Vandaag heb ik afscheid genomen van Nathalie, haar vakantie zat erop en ze is terug naar Belgie. Ik heb een erg leuke tijd met haar gehad en ik ga haar zeker weer terug zien. Ik heb besloten om in het guesthouse naast Skyfriends een kamer te nemen omdat ik daar meer mensen heb leren kennen en het een stuk gezelliger is.

Morgen komt Lillian naar Koh Samet ( meisje die ik in de tempel heb leren kennen) dus dat is wel gezellig. Ik denk dat ik hier blijf tot 24 of 25 mei en dan terug ga naar Bangkok.

Ik mis vrienden en familie maar ik geniet nog steeds iedere dag met volle teugen van al het moois, het lekkere eten en de leuke mensen!!

Jullie horen weer van mij als ik in Bangkok ben.

Liefs Carin xxx

1. TINA:
    19 mei 2011
    Hee zus.

Blij te horen dat je het daar zo naar je zin hebt.
    Het klinkt ook allmaal TOPPIE.
    O trouwens niet vergeten te zeggen vandaag is er een pakketje van je aangekomen.,ik zal het voor je bewaren.
    Goed van jullie dat je dat vrijwilligers gedaan hebben.
    Nou meisje het ga je goed deze laatste week daarzo.
    EN TOT DE 28ste dan zien we elkaar weer.
    Dan pakken dan toch ook een lekker wijntje ha ha.
    Liefs Tina
  2. Rob:
    20 mei 2011
    Leuk dat je het goed maakt.
    Geniet!

Gr, Rob
  3. patricia:
    27 mei 2011
    goed nieuws allemaal !!! love you !!!