I love Koh Samet

24 mei 2011 - Bangkok, Thailand

Hallo lieve mensen,

Op 19 mei is Nathalie naar huis gegaan en op 20 mei is Lillian naar het eiland gekomen om mij te bezoeken. Het was heel leuk om haar weer te zien en we hebben een gezellige tijd gehad. Samen lekker naar het strand geweest en heerlijk gezwommen en liggen bakken in de zon.

Ik ben, zoals ik jullie al verteld had, verhuist naar de buren en Lillian had een kamer naast die van mij. De eigenaren van het guesthouse, Oi en Kim, waren erg vriendelijk en als je wilde mocht je voor een prikkie mee eten. Kim kon heerlijk koken en we hebben dan ook erg genoten van zijn kookkunsten.

We zijn samen met Daz, die al 6 weken op Koh Samet is, een avondje gaan stappen in de reggae bar. Er speelde een hele goede live band en we hebben een super gezellige avond gehad. We hebben daar ook een appel sheeshapijp gerookt, mijn laatste sheeshapijpje in Azië.

Mijn favoriete snack hier in Thailand is een banaan chocolade crêpe pannenkoek. Ik heb deze vele malen gegeten ( wat me enkele extra pondjes heeft gegeven...) en ik wilde graag weten hoe je die maakt. Er stond iedere dag een hele aardige pannenkoeken bakker op het strand en hij wilde ons wel leren hoe je zo'n crêpe pannenkoek moest maken. Het was stukken moeilijker dan ik dacht en de eerste keer mislukte die dan ook. Met hulp van de pannenkoeken bakker lukte de volgende wel. Ik moet nog veel oefenen wil ik zo'n heerlijke crêpe kunnen maken.

Vandaag zijn Lillian en ik samen met de boot terug gegaan naar het vaste land, hier heb ik afscheid genomen van Lillian. Ze ging nog even een paar dagen naar een ander eiland voordat ze terug gaat naar Nederland. Ik ben met de bus verder gegaan naar Bangkok. Mijn laatste stop voor ik weer terug ga naar Nederland.

Ik schrijf de laatste dag dat ik hier ben nog een blog...en ga nog heeeel even genieten van het lekkere eten en de aardige mensen en me vast een beetje mentaal voorbereiden op mijn terug komst naar Nederland.

Liefs Carin xxx