I love Bukit Lawang

13 maart 2014 - Bukit Lawang, Indonesië

Hallo lieve mensen,

Zoals ik jullie in mijn vorige reis blog heb verteld zou ik eigenlijk met het getrouwde stelletje meegaan naar Lake Toba, maar ik ben niet met hun meegegaan. Ik ben nog steeds in Bukit Lawang. Het is hier zo relaxed dat ik dacht ik blijf hier fijn nog een tijdje. Omdat ik hier nu al bijna 3 weken ben ken ik al best wat mensen van hier en het is wel gezellig om iedere dag een praatje te maken met de mensen.

Ik eet niet zo vaak meer in het restaurant van mijn guesthouse.Ik ga iedere morgen naar een lokaal restaurantje hier, daar eten iedere morgen dezelfde mensen van hier hun ontbijtje, longtomsoep met sticky rijst.  En ik eet gezellig met hun mee. En ‘avonds ga ik naar een warung  waar je heerlijk eten kan eten wat de mensen zelf gekookt hebben. Ik zwem dagelijks in de rivier en hang vaak in mijn hangmatje met een boek.

Ik heb een gezellig etentje gehad met mensen die ik in mijn guesthouse heb leren kennen. Verder doe ik eigenlijk weinig hier, gewoon lekker genieten van de natuur en de aardige mensen. Af en toe een kippetje braden aan de rivier en ’s avonds naar de muziek en het gezang luisteren en een biertje drinken. Heerlijk!

Ik heb hier Agun leren kennen, een jongen uit Jakarta die hier al een tijdje woont. Hij heeft een tattoshop in Bukit Lawang, Amulet tattoo. Hij huurt hier een bungalow met een groot buiten terras en dat buiten terras dat is zijn tattoo shop. Ik heb al bijna 25 jaar een tattoo op mijn schouderblad staan en na 15 jaar was die helmaal vervaagd en kon je niet meer zien wat er stond, ik wilde al een tijdje een nieuwe er over heen laten zetten maar in Nederland kost dat best wel veel geld en ik dacht dit is wel een mooi plekje om dan eindelijk een andere tattoo erover heen te laten zetten zodat mensen niet steeds weer vragen wat er op mijn schouderblad staat. En hier kostte het me maar 45 euro.

Eigenlijk zou het tattoeren maar 4 uur duren maar het duurde een hele dag. Ik had om 11 uur ’s morgens een afspraak en toen ik daar aan kwam viel net op dat moment de stroom uit. Gemiddeld valt hier de stroom zo’n 4 keer per dag uit,  soms duurt dat maar even maar soms duurt het uren voor er weer stroom is. We moesten dus wachten totdat er weer stroom was voordat we konden beginnen. Ondertussen waren Tonda en Aldi 2 jongens die ik ken van hier ook naar de tattooshop gekomen om te kijken en omdat we moesten wachten gingen ze gezellig muziek maken. We hebben tot half 3 s’middags moeten wachten en toen was er eindelijk stroom. De stroom is onder het tattoeren nog 1 keer uitgevallen en om 8 uur ’s avonds  kon ik dan eindelijk na een gezellig dagje in de shop met mijn nieuwe tattoo naar mijn bungalowtje.

Ik zat me vandaag te bedenken dat ik over 6 dagen het land uit moet omdat mijn visum dan verloopt hier en ik dan terug  vlieg naar Bangkok. En ik dacht misschien is het toch wel leuk om nog wat meer te gaan bekijken in Sumatra. En ook al vind ik het hier heel fijn, ik heb vandaag besloten om morgen toch door te gaan naar Lake Toba. Ik ga vanavond afscheid nemen van mijn vrienden hier, dat zal wel weer even slikken worden denk ik, want afscheid nemen is nooit leuk.

Als ik ooit de kans krijg om terug te gaan naar dit plekje dan wil ik hier zeker nog een keer naar toe...

Liefs Carin

1. Jeanne:
    14 maart 2014
    Hoi Carin
    Ik zie en lees dat je het heel goed maaklt leuk hoor dat je zo geniet.

Liefs Jeanne xxx
  2. Hilde:
    14 maart 2014
    Wat een leven, heerlijk! En mooie nieuwe tattoo! x