Sing..Sing..Sing...Singapore!

13 november 2010 - Singapore, Singapore

Hallo lieve mensen,

Het is leuk in Singapore!

Vicky en ik zijn naar de Singapore Zoo geweest en daarna naar de Night safari. Normaal gesproken ben ik niet zo van de dierentuinen omdat ik heel erg veel van dieren houd en het zielig vind als ze in kooien zitten en geen normaal leven kunnen leiden. Maar de dierentuin in Singapore is heel anders dan in Nederland. De dieren zitten hier niet in kooien, maar kunnen lekker vrij rondlopen, ze hebben allemaal hun eigen stukje grond, met water erom heen zodat ze niet weg kunnen lopen. Ze zijn nog niet echt vrij dus ik vond het nog wel beetje zielig voor ze maar ze leven i.i.g. beter dan in de dierentuinen in Nederland. De Orange oetangs in deze dierentuin klimmen gewoon boven je in de bomen. Erg leuk.

Het is een hele grote dierentuin en ik vond het een hele mooie omdat het net is of je in een stukje oerwoud loopt, we hebben er de hele dag rond gewandeld. Daarna zijn we naar de Night safari gegaan. We zaten in een open busje en die reed in het donker door een jungle, dat was een deel van de dierentuin. We mochten hier alleen foto´s maken zonder flits omdat de dieren kunnen schrikken van de flits en er zelfs blind van kunnen worden…maar zonder flits in het donker foto´s maken lukt niet dus heb hier geen foto´s gemaakt. De Night Safari was ook erg leuk.

Verder ben ik met Vicky een middagje naar little India gegaan dat is een wijk in Singapore. Als je hier de trein uit stapt, is het net of je in een andere wereld stapt little India is zoals de naam al zegt een klein stukje India. Waar dan ook vele mensen wonen uit India, er zijn vele winkeltjes met kleding en spulletjes uit India. En vele restaurantjes waar je Indiaas kan eten.

S ´avonds werden Vicky en ik uitgenodigd door de eigenaar en een werknemer van het hostel om mee op stap te gaan naar een club hier in Singapore, St James genaamd. Het was daar ladies night en entree en drank waren gratis voor de vrouwen, dat was goed te horen en we konden dan ook geen nee zeggen. Het was een heel groot gebouw met 4 zalen. We hebben daar een hele gezellige avond gehad. Lekker gedanst en iets te veel gedronken. Omdat ik bijna nooit alcohol drink was ik de volgende dag dan ook erg brak, Vicky had dingen te doen op internet en ik heb die dag niet veel meer gedaan dan met de MRT naar Chinatown en daar een lange wandeling gemaakt. Net als bij little India, loop je hier weer een hele andere wereld in. Er wonen in deze wijk heel veel chinezen en er zijn vele Chinese winkeltjes en restaurantjes.

Het reizen met het openbaarvervoer hier in Singapore gaat me na een paar dagen goed af. Weet nu precies hoe de ondergrondse MRT werkt, en ik vind het een erg goed systeem.

Vicky is na een paar dagen door gegaan naar Bali, het was erg leuk haar te leren kennen we hebben veel lol gehad samen. Ik heb afscheid genomen van Vicky en ben daarna naar De botanic garden gelopen. Omdat ik alweer een paar dagen in een grote stad ben (Singapore is een heel klein landje maar het  net een grote stad) had ik wel weer even zin in wat natuur om me heen.

Het was een lange wandeling maar zeker de moeite waard. The botanic garden is prachtig het is een heel groot “park” met natuurlijk ook hier weer een hele andere natuur dan in onze parken. Er was ook een Orchidee tuin waar orchideeën in allerlei kleuren waren, heel mooi allemaal! Was erg fijn om weer even in de natuur te lopen.

S ’avonds had ik afgesproken met Vic en z’n vriendin Sharon. Vic en Sharon wonen in Singapore en zijn kennissen van vrienden van mij. We zijn naar bugis area gegaan. Weer zo’n leuke wijk in Singapore met kleine straatjes met avondwinkeltjes enz.

We zijn uit gaan eten in een restaurant waar je sheesha mag roken. Dat is een waterpijp met een smaak naar keuze. Het was een heel knus restaurantje, met lage tafeltjes met allemaal kussens erom heen waar je op kon zitten. Ik heb heerlijk gegeten en gezellig met Vic en Sharon de sheesha pijp gerookt, we hadden mint smaak, en dat smaakte goed. Na het eten zijn we nog even naar Mustafa center gegaan, dat is een groot winkelcentrum dat 24 uur per dag open is. We hebben daar een trolley voor mij gekocht. Omdat ik de laatste tijd weer meer last heb van mijn rug is het erg lastig om mijn backpack te dragen, dus de oplossing was een opvouwbare trolley waar ik mijn backpack op kan zetten ….

Vandaag heb ik een kaartje gekocht voor de bus naar Melaka een plaatsje in Maleisië. Mijn bus vertrekt maandag morgen…

Heb een erg gezellig weekje gehad hier in Singapore...nu door naar Maleisie.

Jullie horen weer van me als ik in Maleisië ben…

Liefs Carin x

1. Colinda:
    13 november 2010
    Hee..

Inderdaad veel leuke dingen gedaan.. Wat een ervaringen allemaal! Echt 1 groot avontuur.. Leuk dat we je ook regelmatig op msn spreken..

Veel plezier verder.. Xx liefs
  2. TINA:
    14 november 2010
    Hee zus.

Blij om te horen dat het zo goed gaat.
    ja ja die pijp misschien een beetje hai,nee hoor grapje.
    Een beetje barak ja dat doen de borreltjes ha ha,als je het maar heel gezellig hebt gehad.
    Wonderbaarlijk dat je altijd leuke mensen tegenkomt,maarja meisje dat is je gegeven.
    Ik vindt het heerlijk om je verhalen te lezen en ben dan ook elke keer weer heel benieuwd.
    Je ziet er goed uit en heel gelukkig.
    Hier gaat alles zijn gangetje maar wel heel slecht weer.
    REGEN EN NOG EENS REGEN zo erg dat in Limburg alles is overgelopen.De rivieren zijn buiten de oevers gelopen.
    Ja carin dan zit jij beter ha ha.
    Ik wens je al het geluk toe en alle gezondheid.
    Liefs je zus Tina
  3. Gerrie:
    17 november 2010
    O Caatje wat een mooie reis heb je nu al. Ik zit te kwijlen als ik het allemaal lees.
    In mijn volgend leven gaat het echt weer gebeuren hoor dat weet ik zeker. Lekker genieten en ga niet te snl zodat je het allemaal goed ik je op kunt nemen. Nu kanjer ik weet je nu te vinden ha ha ha
    Dikke zoen
  4. Twan:
    20 november 2010
    Heej gaat wel lekker daar he?
    Mooie foto's zeg ,sta dr echt van te kijken iedere keer.
    Veel plezier nog maar dat komt wel goed denk ik.
    Kijk je ook een beetje uit want hoor wel veel rare dingen daar in azie :) maar tis heel groot he...

xx Twan